Lokförarutbildning!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zandra
    Medlem
    • 2010-02-08
    • 17

Originally posted by shiven
    Jo lördag 16:00 är min tid, så får man se om ölen på kvällen är för att fira eller en gravöl =D men hoppas det ska gå bra, nervositeten som är det största hotet känns det som =)
    Jag var också supernervös innan. Var rädd att falla på mållinjen. Nu visade det sig vara helt obefogad nervositet, men det vet man ju inte innan!
    Mitt bästa tips är att sova ordentligt natten innan och äta en rejäl frukost, och du hinner väl med en ordentlig lunch också.
    Det är nog bra att ha med någon frukt att äta där också, testerna krävde sin koncentration och då kan det vara bra att puffa på blodsockret mellan varven.

Comment

• Ullis.
      Medlem
      • 2010-01-01
      • 18

Originally posted by Epiq
      grattis ullis hälsotesterna kommer gå bra såvida du inte försöker fejka att du inte är färgblind ;P
      Tack

Färgseendet e de inget fel på, e inte allergisk mot något heller så de kommer säkert att gå bra E så glad...

Comment

• Ullis.
        Medlem
        • 2010-01-01
        • 18

Grattis Zandra.
        Träffade en tjej som gjorde testerna samma dag som jag som också klarade sig. Så om allt går som det ska med hälsotesterna så e vi iaf minst tre tjejer i klassen.

Ska du pendla, flytta eller bor du redan i Hallsberg?

Comment

• shiven
          Medlem
          • 2010-01-07
          • 31

Originally posted by Zandra
          Jag var också supernervös innan. Var rädd att falla på mållinjen. Nu visade det sig vara helt obefogad nervositet, men det vet man ju inte innan!
          Mitt bästa tips är att sova ordentligt natten innan och äta en rejäl frukost, och du hinner väl med en ordentlig lunch också.
          Det är nog bra att ha med någon frukt att äta där också, testerna krävde sin koncentration och då kan det vara bra att puffa på blodsockret mellan varven.
          Jo jag åker ju upp redan på fredag och sover hos syrran så sådan är inga större problem. Nervositeten sitter ju i att man inte vill göra bort sig och falla på mållinjen som du säger =) Det ska vara dessa testerna som ska vara lätta för min skull men man vet ju aldrig =D

Comment

• Ullis.
            Medlem
            • 2010-01-01
            • 18

Fick ni någon indikation hur många som var med i loppet fortfarande? var ju 43 stycken kvar efter vi hade gjort förra omgången tester.
            Nej de fick jag inte. Frågade i o för sig inte heller. När jag va o gjorde de första testerna den 26 va de 50st kvar. I min grupp var det fyra st som åkte ut. Du va väl där den 28?

Lycka till på lördag. Som Zandra sa, kom utvilad och ät ordentligt.

Comment

• shiven
              Medlem
              • 2010-01-07
              • 31

Originally posted by Ullis.
              Nej de fick jag inte. Frågade i o för sig inte heller. När jag va o gjorde de första testerna den 26 va de 50st kvar. I min grupp var det fyra st som åkte ut. Du va väl där den 28?

Lycka till på lördag. Som Zandra sa, kom utvilad och ät ordentligt.
              Jo jag var där 28 och det var 2 ur våran grupp som inte klarade sig. så vi var 43st kvar när vi åkte hem då.

Comment

• Zandra
                Medlem
                • 2010-02-08
                • 17

Härligt!
                Jag bor i Sollentuna nu men kommer att flytta till Töreboda och pendla där ifrån. Det är bara två stationer från Hallsberg så ca 40 min med tåg.

Comment

• Zandra
                  Medlem
                  • 2010-02-08
                  • 17

Första testerna i Hallsberg var vi 7 i min grupp. Bara 3 gick vidare.

Comment

• shiven
                    Medlem
                    • 2010-01-07
                    • 31

Fick mail idag om att jag ska göra testerna redan 11:30 istället för 16:00 pga att någon hoppat av. En mindre kvar =D haha

Comment

• Zandra
                      Medlem
                      • 2010-02-08
                      • 17

Fick mail idag om att jag ska göra testerna redan 11:30 istället för 16:00 pga att någon hoppat av. En mindre kvar =D haha
                      En mindre att konkurrera med alltså!
                      De har tydligen plats för 23 elever nu till våren.

Bokade just tid för läkarundersökningen, men fick inte tid förrän den 22:a. Suck, två veckor till av ovisshet innan något är spikat.

Comment

• shiven
                        Medlem
                        • 2010-01-07
                        • 31

En mindre att konkurrera med alltså!
                        De har tydligen plats för 23 elever nu till våren.

Bokade just tid för läkarundersökningen, men fick inte tid förrän den 22:a. Suck, två veckor till av ovisshet innan något är spikat.
                        Jag var bara nervös för hörseln inför hälsoundersökningen så jag gick till vårdcentralen och gjorde test innan för att veta men tydligen har jag bra hörsel. Är ju gammalt öronbarn och har haft problem med det hela livet men ligger ändå bra bit över gränserna.

Comment

• Zandra
                          Medlem
                          • 2010-02-08
                          • 17

Jag var bara nervös för hörseln inför hälsoundersökningen så jag gick till vårdcentralen och gjorde test innan för att veta men tydligen har jag bra hörsel. Är ju gammalt öronbarn och har haft problem med det hela livet men ligger ändå bra bit över gränserna.
                          Jag borde inte vara nervös för jag har gjort nästan alla de där testerna förut. Vet att jag ser bra och hör bra och inte har några konstiga sjukdomar.
                          Det jag är nervös för är blodsockret. Jag kan bli lite darrig när mitt blodsocker sjunker för lågt. Jag har inte diabetes, men är kanske lite känsligare än de flesta. Har aldrig gjort test på blodsocker förut, så jag har noll koll på mina insulinnivåer.
                          Får haffa en diabetiker och be att få låna lite mätinstrument så känns det säkert bättre sen ^^

Comment

• :stefan:
                            Moderator
                            • 2000-04-28
                            • 8032

Det jag är nervös för är blodsockret. Jag kan bli lite darrig när mitt blodsocker sjunker för lågt. Jag har inte diabetes, men är kanske lite känsligare än de flesta. Har aldrig gjort test på blodsocker förut, så jag har noll koll på mina insulinnivåer.
                            Får haffa en diabetiker och be att få låna lite mätinstrument så känns det säkert bättre sen ^^
                            Fast diabetes orsakar ju för liten produktion av insulin som håller nere blodsockret, så en diabetiker har ju för höga blodsockerhalter som hålls i schack av insulinet.

En släkting i USA har däremot "omvänd diabetes", dvs han producerar för mycket insulin och får därigenom låga blodsockervärden. Så när han känner att han börjar bli dåsig har han alltid med sig ett litet "snack pack" med russin för en snabb sockerrush.
                            My motor is stalled but my wheels are still spinning.

Comment

• Zandra
                              Medlem
                              • 2010-02-08
                              • 17

Originally posted by :stefan:
                              Fast diabetes orsakar ju för liten produktion av insulin som håller nere blodsockret, så en diabetiker har ju för höga blodsockerhalter som hålls i schack av insulinet.

En släkting i USA har däremot "omvänd diabetes", dvs han producerar för mycket insulin och får därigenom låga blodsockervärden. Så när han känner att han börjar bli dåsig har han alltid med sig ett litet "snack pack" med russin för en snabb sockerrush.
                              "Jaha, nu känner jag mig helt blåst". Vet inte riktigt hur jag tänkte där ^^
                              Men ok, jag hoppas inte de upptäcker att jag har omvänd diabetes då

Comment

• Zandra
                                Medlem
                                • 2010-02-08
                                • 17

"Jaha, nu känner jag mig helt blåst". Vet inte riktigt hur jag tänkte där ^^
                                Men ok, jag hoppas inte de upptäcker att jag har omvänd diabetes då
                                Men vänta lite, är inte diabetiker känsliga för lågt blodsocker också? De måste ju äta på regelbundna tider och så.

Comment

Working...