DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg Dåså. Den stora dagen är här. :e
Men, jag har stött på multo problemos. Jag har i runda slängar en gig mail och annat bös som ligger på min XP-installation på gamla burken som jag nu vill flytta till iMacen. Enkelt trodde jag - tills jag upptäckte att Mozbackup inte alls fanns till Mac. Så kan det gå.
Hur har ni löst det hela? Eller snarare, har ni löst det hela?
Går väl att flytta hela profilkatalogen?
Det har jag gjort en gång från Windows till Linux utan problem.
Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inlägg DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg Jag har googlat men inte blivit så mycket klokare. Enligt vissa instruktioner ska det finnas en Thunderbird-mapp i Bibilioteksmappen under Macintosh HD, men det hittar jag ingen.
Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inlägg
Dryden skrev:
Jag har googlat men inte blivit så mycket klokare. Enligt vissa instruktioner ska det finnas en Thunderbird-mapp i Bibilioteksmappen under Macintosh HD, men det hittar jag ingen.
Nej, inte under HD, utan i din egen biblioteksmapp:
användarkonto/Bibliotek/Thunderbird
eller (som man också brukar skriva):
~/Bibliotek/Thunderbird
eller (som man också brukar skriva):
Macintosh HD/Users/username/Library/Thunderbird (jag har engelskt)
Finns den där?
PeppoMedlem sedan sep. 2003205 inlägg Den här guiden följde jag när jag bytte för lite över ett år sedan:
http://defenestrated.typepad.com/defenestrated/2006/07/thunderbird_pc_.html
Det vill säga första länken som dyker upp om man går in på Dannes goggle-sökning.
Enkelt och funkade utan problem :)
OkkidoMedlem sedan maj 20007 492 inlägg Hade jag varit du hade jag öppnat ett gmail-konto och importerat hela rubbet där. Sen arkiverat det hos Gmail och sedan kört IMAP till Thunderbird (eller ännu hellre mail.app).
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg Nu, av någon underlig anledning fungerade allt plötsligt. Efter att ha gått igenom stegen så löste det sig först inte (!) men en två omstarter (!) av Thunderbird och sen fungerade det helt ologiskt en tredje gång. Jag tänker dock inte svara på vad jag gjorde, för det vet jag inte. :p
Tack för hjälpen och tålamodet! Jag håller på att lära mig gå. Igen. :e