Meddelande

Minska
No announcement yet.

Svar från utvecklare uteblir.

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Svar från utvecklare uteblir.

    Eftersom svar från utvecklarna uteblir i många trådar i detta forum. Så borde det finnas en automatisk funktion som visar när utvecklarna läst tråden. Då vet man iaf om att de tagit del av förslagen. Även om de inte tagit ställning till förslaget och bemödat sig med att svara.

    Tänk om man räknade dyktid i hur långt bubblorna man blåst under ett dyk färdats till ytan... Undrar hur långt jag har dykt då?

    Min blogg | Mina Flickr bilder | Jag på fejjan | Canonforum

  • #2
    Jo jag har också märkt det och postade en tråd om det för ett tag sedan med men fick heller ingen respons från någon av de sex utvecklarna.
    http://www.webforum.nu/showthread.php?t=159716

    Tyvärr så blir det ju så att iaf jag slutar att både rapportera fel som jag hittar samt andra saker som borde fixas till. Tankegången blir i stil med: "jaha, där var ett fel som borde fixas men eftersom det ändå inte händer något så bryr jag mig inte om att rapportera det".

    Kommentera


    • #3
      SirPeter skrev:
      Jo jag har också märkt det och postade en tråd om det för ett tag sedan med men fick heller ingen respons från någon av de sex utvecklarna.
      http://www.webforum.nu/showthread.php?t=159716

      Tyvärr så blir det ju så att iaf jag slutar att både rapportera fel som jag hittar samt andra saker som borde fixas till. Tankegången blir i stil med: "jaha, där var ett fel som borde fixas men eftersom det ändå inte händer något så bryr jag mig inte om att rapportera det".
      Kan inte mer än instämma med din tankegång. Men det är väldigt tråkigt att det ska behöva gå så långt.
      Jag läste även den tråden och insåg att även där uteblev svar.

      Tänk om man räknade dyktid i hur långt bubblorna man blåst under ett dyk färdats till ytan... Undrar hur långt jag har dykt då?

      Min blogg | Mina Flickr bilder | Jag på fejjan | Canonforum

      Kommentera


      • #4
        SirPeter skrev:
        Jo jag har också märkt det och postade en tråd om det för ett tag sedan med men fick heller ingen respons från någon av de sex utvecklarna.
        Jag tar tillbaka det där om att de är sex stycken kom jag på. Är man inte inne på forumet på fem månader så klassar iaf inte jag den personen som aktiv så det är väl egentligen fem utvecklare även om det står att det är sex stycken, hur nu det kan...

        Kommentera


        • #5
          Det har väl dessvärre blivit lite av wF i ett nötskal den senaste tiden

          http://www.webforum.nu/showthread.php?t=131087 så hade det gått ett år till

          http://www.webforum.nu/showthread.ph...4&page=2&pp=30 <- tyckte jag ledde fram till mycket bra förslag och idéer till wF, men även det har det varit helt tyst om sedan dess.
          /Mvh Tengblad - "A computer is only as smart as the person using it"
          Eyesx | MrFilm | WordPress Sverige

          Kommentera


          • #6
            En enkel sökning i detta forum ger följande resultat på svar i forumet. Då har hänsyn ej tagits av när de blev utvecklare utan det är totala antalet inlägg i detta forum.

            caya = 3 inlägg
            colione = 85 inlägg
            okkido = 34 inlägg
            Pedda = 38 inlägg
            TheMagnus = 0 inlägg
            zcorpan = 51 inlägg

            Kommentera


            • #7
              Något som slår mig också är det antal moderatorer som påpekar detta. Pratar ni överhuvutaget med varandra i staff längre?
              /Mvh Tengblad - "A computer is only as smart as the person using it"
              Eyesx | MrFilm | WordPress Sverige

              Kommentera


              • #8
                Det känns som trådar som dessa, där någon klagar på hur dålig aktiviteten på utvecklarfronten är, ploppar upp väldigt ofta nu.

                Jag kan inte annat än att hålla med. Men samtidigt så är det fortfarande många som är på semester eller helt enkelt inte spenderar så mycket tid framför datorn på sommarn.

                Men enkla saker som att flytta forum, ändra titlar och beskrivningar skulle jag kunna göra ifall jag bara hade behörighet till det. Och sen vet jag inte vad wF har för policy när det gäller rubrikändringar etc... men det är ju en annan fråga (http://www.webforum.nu/showthread.php?p=1344317).
                Silfver Creations

                Kommentera


                • #9
                  silfver skrev:
                  Men samtidigt så är det fortfarande många som är på semester eller helt enkelt inte spenderar så mycket tid framför datorn på sommarn.
                  Inte i flera månader va?

                  Kommentera


                  • #10
                    SirPeter skrev:
                    Inte i flera månader va?
                    Nej.
                    Silfver Creations

                    Kommentera


                    • #11
                      Hmm,

                      Jag håller med om att det har varit lite kort med information från oss, vilket jag ber om ursäkt för. För tillfället finns det dock tillstött komplikationer.

                      De buggar och liknande som inrapporteras måste mångt och mycket ändras av zcorpan (då det inte är rena fil-ändringar) då han är den enda av oss som har tillgång till admin-panelen.

                      Jag har även haft problem med tillgång till ftpn och att få ut filer därifrån, jag vet dock inte riktigt hur läget ser ut för ex. Pedda.

                      Jag lyfter även ut lite information om vart vi står idag från en av staff-trådarna jag skrev, som inte fick speciellt mycket respons dock.
                      [CITAT=colione i staff]
                      [CITAT=zcorpan]
                      [CITAT=zcorpan]
                      Hur som helst borde vi besluta oss för att antingen gå vidare med den påbörjade uppgraderingen av vB3.5 eller "börja om" med en nyare version.
                      [/CITAT]
                      Regeringen beslutar att vi gör det senare... Jag tror att det främsta som behöver göras är att installera senaste vBulletin och vBAdvanced, samt kopiera över acceptera svar-funktionen...[/CITAT]


                      Mitt svar:

                      Jag kan ta ansvar för installation om det behövs. Jag ska se till att få igång en installation på min dator och lägga upp det hela i subversion först. Sen antar jag att jag och/eller Pedda får ta ansvar för implementation av accepetera som slutgiltigt.

                      Hur får vi loss en ny vB-version/vBadvanced-version och vem tar ansvar för det? Kan vara trevligt att ha lite planering.

                      Jag har även satt upp en trac kopplad till suversion så arbetet kan följas. Just nu är den väldigt tom, men jag hoppas vi, både bland utvecklare och övriga staff kan hjälpa till att få över vissa förslag från webforums funktioner dit, detta framförallt för att ha en central utvecklingsplats. Dock är inte min tanke att ticket-systemet ska ersätta det forumet på något sätt.

                      Tracen finns på http://wf.testserver.se
                      Det ska bara vara att registrera nya användare på siten.
                      [/CITAT]

                      [CITAT=colione i staff]
                      Jag tänkte upplysa lite om var vi står idag.

                      Jag har haft problem med att få ut filer från wF-ftp i ett ej trasigt skick. Jag har därför bett per om hjälp med att ladda upp data till min ftp istället. Det vi nu väntar på är att han ska komma åt datorerna i fråga så han kan pyttsa upp filerna på servern. När detta är gjort har vi fortfarande lite jobb att lägga upp alla i subversion. Vissa av oss ska väl antagligen även installera en lokal replika.
                      Jag återkommer med mer information senare.

                      [/CITAT]


                      Inga av ovanstående är ju dock giltiga skäl för att svar uteblivit.
                      Dock har jag hittils resonerat som så här: En del av de funktioner som bes om finns redan implementerade i version 3.6, därför har det kännts dumt att implementera en ny funktion igen.
                      Min alldeles egna directory listing.

                      Kommentera


                      • #12
                        colione skrev:
                        Inga av ovanstående är ju dock giltiga skäl för att svar uteblivit.
                        Dock har jag hittils resonerat som så här: En del av de funktioner som bes om finns redan implementerade i version 3.6, därför har det kännts dumt att implementera en ny funktion igen.
                        Det är nog lite därför som många stör sig på att det inte svaras skulle jag tro. Hellre lite för mycket info än ingen info eftersom det tydligare framgår om/att något sker om det kommer fram lite info.
                        Så länge trådar bara lämnas utan något svar så tolkas det som att ni skiter i trådarna även om ni har läst dem och till och med kanske pratar om dem i staff/dev, sånt vet inte de som har postat trådarna.

                        Kommentera


                        • #13
                          colione skrev:
                          Inga av ovanstående är ju dock giltiga skäl för att svar uteblivit.
                          Dock har jag hittils resonerat som så här: En del av de funktioner som bes om finns redan implementerade i version 3.6, därför har det kännts dumt att implementera en ny funktion igen.
                          Jag förstår ditt resonemang, dock vill jag hävda att ett litet svar med stil med:
                          Vi har noterat ditt önskemål och funktionen kommer i nästa version som vi jobbar på. skulle göra den som frågar mycket glad och tillfreds. Iställer för den ignorans som varit.

                          Nu tycker jag vi blickar framåt och drar lärdom av detta. Små enkla svar och så ser vi fram emot ert flitiga arbete med nästa version

                          Tänk om man räknade dyktid i hur långt bubblorna man blåst under ett dyk färdats till ytan... Undrar hur långt jag har dykt då?

                          Min blogg | Mina Flickr bilder | Jag på fejjan | Canonforum

                          Kommentera

                          Working...
                          X