Fia skrev:
Trevligt! Vad går exjobbet ut på?
Utvecklar mjukvara för grafisk programmering, konfigurering och kontrollering av robotceller inom automationsindustrin. Lite svårt att förklara utan att man är väl insatt i robotautomation. :)
17 993 svar · 1 287 945 visningar · startad av Vimp · sida 47 av 900
köpt nya byxor. :bire
Läs frågan i sin helhet →Fia skrev:
Trevligt! Vad går exjobbet ut på?
Utvecklar mjukvara för grafisk programmering, konfigurering och kontrollering av robotceller inom automationsindustrin. Lite svårt att förklara utan att man är väl insatt i robotautomation. :)
.. tränat boxning i 90 min.
Phorpher skrev:
Låter avancerat, men rätt spännande. :)
celia skrev:
Ska göra mitt bästa :)
Blev intervjuad av hon som skulle sluta. Två frågor och det var över på en 20 min... Jag vet inte alls vad hon tyckte, förutom att hon sa att jag hade rätt inställning. Det verkade som att hon valt mig för att jag jobbar på ett litet företag och för att jag har en bakgrund inom IT, men hon själv var varken speciellt dataintresserad eller intresserad av nåt annat av mina intressen (sport, astronomi, vetenskap). Hon såg ut som :q Men man vet aldrig, den de anställer behöver ju inte likna henne utan ibland behövs det en helt annan typ för att få in lite nytt i företaget. Så vi får se, hon skulle ringa nästa vecka. Dock är väl förhoppningarna inte så stora...
Precis... nya idéer är alltid bra (som kommer från andra kunskaper) sedan är ju såklart huvudpoängen att man kan göra jobbet i fråga lika bra. Men annars är det nog bara bra ja. Spännande!
...idag har jag, varit ute och gått och blivit aningens nedkyld eftersom det blåst grymmaste nordanvinden (se teori här). Var bra påpälsad, men 8 minus och nordanvind gjorde att det blev kallt som fan ändå :( ...hoppas inte min nyårsförkylning bryter ut nu...
..varit ute i den förbannade kylan och pimplat. :x
... upptäckt att det var -29,4 grader i natt. Det är för kallt.
Vimp skrev:
... upptäckt att det var -29,4 grader i natt. Det är för kallt.
Wow!! :D Det är klart, lite kallt om man måste ut... men lite coolt ändå. :OO
...storhandlat... jobbigt... iaf när man måste bära upp kassarna för alla trappor.
...gått hem tidigt, och tagit ledigt i morgon, för att det fanns för lite att göra enligt chefen. :D
blåjeans skrev:
Wow!! :D Det är klart, lite kallt om man måste ut... men lite coolt ändå. :OO
Om man bor i andra sidan landet kan det verka coolt, men jag lovar.. Det är inte kul för oss som verkligen bor här. ;)
Just nu är det visserligen "bara" -23,1 ute så det är väl bara att leta fram grillen nu i denna värme. :e
bewern skrev:
...gått hem tidigt, och tagit ledigt i morgon, för att det fanns för lite att göra enligt chefen. :D
Alltså.. är du säker på att du verkligen behövs där? Du kommer ju för bövelen med nya anledningar till att vara ledig stup i kvarten. :e
Vimp skrev:
Om man bor i andra sidan landet kan det verka coolt, men jag lovar.. Det är inte kul för oss som verkligen bor här. ;)
Just nu är det visserligen "bara" -23,1 ute så det är väl bara att leta fram grillen nu i denna värme. :e
Hehe, okej. Men -23 har jag iaf varit med om, och DET tycker jag ändå är coolt! :) Jag älskar kyla...
Okej!! :e
Vimp skrev:
Alltså.. är du säker på att du verkligen behövs där? Du kommer ju för bövelen med nya anledningar till att vara ledig stup i kvarten. :e
Det är en lite speciell situation.
Jag är på en aktivitetsgaranti och praktiserar på en ideell organisation som jobbar med att samla ihop gamla avlagda datorer i Sverige, gör iordning dem för att skicka iväg fungerande datorer till projekt i Afrika.
Vi delar lokaler med ett utbildningsföretag som just nu håller på att bygga om där vi för tillfället håller till, och vi är på väg att flytta till nya lokaler. Detta innebär att vi just nu inte kan ta emot nya datorer, och dom vi har (vi är klara med alla) ska vi fylla i en container och skicka iväg till Sudan, om jag minns rätt. För vi vill ju inte flytta med oss grejerna som ändå ska skickas.
Så, vi jobbar som fan ibland för att bli klara med det vi har att göra, och mellan varven sitter vi hemma och pillar navelludd i brist på jobb. För vi väntar ju på att få flytta, och under tiden flyttar vi omkring våra datorer för att byggjobbarna ska komma åt och bygga om i våra gamla lokaler.
Ahh då hänger jag med.
Så bewern är ite utav en u-landshjälte alltså? :bire
Fått en ny kompis och köpt ett par nya spräcksäkra dansbyxor. :)
...fått paket av vodafone. Ska fota i helgen så får ni se :P
...varit hos pappa och ätit fläskpannkaka.