Hej,
Använd <% Server.Execute("fil.asp") %> istället då <!-- #include file .... --> körs innan ASP exekveras.
/m
7 svar · 531 visningar · startad av hypatia
Jag har testat att spärra ip-nummer i en gästbok så här:
<%
ip = Request.Servervariables("REMOTE_ADDR")
if ip="198.161.192.9" then %>
<!--#include virtual="/gotohell.asp"-->
<% else %>
<!--#include virtual="/gbook.asp"-->
<% end if %>
Det går inte så bra, eftersom det blir massa fel i if-satserna i de include-filer som finns i gbook.asp. Gah, svårt att förklara, men jag har fått felen förut och de har då berott på fel i if-satser tidigare i koden, inte på det felet felkoden pekar på.
Är det något fel i koden som jag inte ser när jag sliter mitt hår? Eller går det kanske inte att göra på det här sättet?
Hej,
Använd <% Server.Execute("fil.asp") %> istället då <!-- #include file .... --> körs innan ASP exekveras.
/m
Okej, men körs inte filen separat då? Funkar databasanrop och sådant som de ska då?
En kontroll i gbook.asp kanske?
If strIP="000.000.000.0" THEN
Response.Redirect(hejda.asp)
End If
Kanske?
Ja. :)
Jo, det funkade med server.execute till slut. :)
Jag fick lägga in min connectionstring även på gbook.asp för att få det att funka.
Förut hade jag den endast på den första sidan jag kopierade lite kod från i första inlägget. Jag tyckte att det var så smidigt att köra så och sedan inkludera olika filer beroende på vad jag ville göra.
Men nu funkar det alltså.
Innan jag accepterar ahlens svar vill jag bara fråga om det är omöjligt att göra som jag skrev i mitt ursprungsinlägg?
Jo, jag tror att jag har rätt i övrig kod eftersom den funkar som den ska utan if-satsen.
Jag ville inkludera en fil nu istället för en redirect. ;)
Ibland snöar man in på ett visst sätt att göra, och då blev det samma fel om jag satte if-satsen i gbook.asp istället.