Först en fråga - hade jag rätt i min justeringar kring fältegenskaperna?
HUr jag än ändrar får jag inte till det hela*snyft*
Nu har jag ändrat till:
strSQL1 = "SELECT tblFluids.FluidNamn, tblFluids.FluidID, tblVetskebalans.Dag, " &_
" tblVetskebalans.PatID AS patid, tblVetskebalans.FluidID, tblVetskebalans.Volym," &_
" tblPersonuppgifter.PatID AS ID, tblPersonuppgifter.ftEnamn, tblPersonuppgifter.ftFnamn" &_
" FROM tblVetskebalans, tblFluids, tblPersonuppgifter WHERE" &_
" tblVetskebalans.FluidID = tblFluids.FluidID AND " &_
" ID = "& Request.Form("rapport")&" ORDER by Dag ASC"
Response.Write strSQL1
Då får jag utskriften
SELECT tblFluids.FluidNamn, tblFluids.FluidID, tblVetskebalans.Dag, tblVetskebalans.PatID AS patid, tblVetskebalans.FluidID, tblVetskebalans.Volym, tblPersonuppgifter.PatID AS ID, tblPersonuppgifter.ftEnamn, tblPersonuppgifter.ftFnamn FROM tblVetskebalans, tblFluids, tblPersonuppgifter WHERE tblVetskebalans.FluidID = tblFluids.FluidID AND ID = '6301038964'ORDER by dag ASC
Microsoft JET Database Engine error '80040e10'
No value given for one or more required parameters.
Om jag istället:
strSQL1 = "SELECT tblFluids.FluidNamn, tblFluids.FluidID, tblVetskebalans.Dag, " &_
" tblVetskebalans.PatID AS patid, tblVetskebalans.FluidID, tblVetskebalans.Volym," &_
" tblPersonuppgifter.PatID AS ID, tblPersonuppgifter.ftEnamn, tblPersonuppgifter.ftFnamn" &_
" FROM tblVetskebalans, tblFluids, tblPersonuppgifter WHERE" &_
" tblVetskebalans.FluidID = tblFluids.FluidID AND " &_
" ID = '"& Request.Form("rapport")&"' ORDER by Dag ASC"
Response.Write strSQL1
SELECT tblFluids.FluidNamn, tblFluids.FluidID, tblVetskebalans.Dag, tblVetskebalans.PatID AS patid, tblVetskebalans.FluidID, tblVetskebalans.Volym, tblPersonuppgifter.PatID AS ID, tblPersonuppgifter.ftEnamn, tblPersonuppgifter.ftFnamn FROM tblVetskebalans, tblFluids, tblPersonuppgifter WHERE tblVetskebalans.FluidID = tblFluids.FluidID AND ID = ''1111111111'' ORDER by Dag ASC
Microsoft JET Database Engine error '80040e14'
Syntax error (missing operator) in query expression 'tblVetskebalans.FluidID = tblFluids.FluidID AND ID = ''1111111111'''
PS tabell-och kolumnnamnen existerar och är rättstavade!!