webForumDet fria alternativet

Problem med target ="main"

7 svar · 274 visningar · startad av Tik

TikMedlem sedan juli 2002108 inlägg

Hej !

Jag har problem med target.

<FRAME SRC="meny.html" NAME="meny" SCROLLING="no" MARGINWIDTH="0" MARGINHEIGHT="0" LEFTMARGIN="0" TOPMARGIN="0" FRAMEBORDER="0" noresize>

<FRAME SRC="main.asp" NAME="main" SCROLLING="auto" MARGINWIDTH="0" MARGINHEIGHT="0" LEFTMARGIN="0" TOPMARGIN="0" FRAMEBORDER="0" noresize>

När jag vill öppna något från meny.html i main.html använder jag
target ="main" men det funkar inte.Är det något mer i koden som kan påverka det ?

Hela frameset:

<FRAMESET ROWS="620,*" BORDER="0" FRAMEBORDER="0" FRAMESPACING="0" noresize="noresize" ONRESIZE="fixa_resize()">

<FRAMESET COLS="100, *" BORDER="0" FRAMEBORDER="0" FRAMESPACING="0" noresize="noresize">
<FRAME NAME="left" SRC="left.html" SCROLLING="no" MARGINWIDTH="0" MARGINHEIGHT="0" leftmargin="0" topmargin="0" FRAMEBORDER="0" noresize>
<FRAMESET ROWS="87,*">
<FRAME SRC="meny.html" NAME="meny" SCROLLING="no" MARGINWIDTH="0" MARGINHEIGHT="0" LEFTMARGIN="0" TOPMARGIN="0" FRAMEBORDER="0" noresize>

<FRAME SRC="main.asp" NAME="main" SCROLLING="auto" MARGINWIDTH="0" MARGINHEIGHT="0" LEFTMARGIN="0" TOPMARGIN="0" FRAMEBORDER="0" noresize>

</FRAMESET>
</FRAMESET>

Och länken skriver jag:

<!-- START menulink --><A HREF="hjalp.html" target="main" class="menulink"><B><FONT SIZE="-2" FACE="verdana, arial, helvetica, sans-serif" COLOR="#FFFFFF" CLASS=menulink target="main">HJÄLP</FONT></B></A>

DotStudioMedlem sedan apr. 2001361 inlägg

PROBLEM!

Jag använder knappt alldrig frames men det kan var "class" funktionen som ställer till det! det enda rimliga som jag ser det. är för slö för att prova det själv, så det är upp till dig och se om det hjälper.

Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg

class-attributet ändrar ju bara utseendet på länken så där ligget knappast problemet. ;)

Har du en länk till sidan så man kan kolla på riktigt?

Länk till sidan är..

https://www.gratisannons.nu

hypatiaMedlem sedan feb. 20016 388 inlägg

På den sidan finns ju ingen ram som heter "main".

solbulleMedlem sedan mars 20015 287 inlägg
        <FRAME SRC="stage.asp" name="stage" SCROLLING="auto" MARGINWIDTH="0" MARGINHEIGHT="0" LEFTMARGIN="0" TOPMARGIN="0" FRAMEBORDER="0" noresize>

Så står det ju i din kod...

name="stage" ???

Ja du har rätt.Men det jag som ändrade till stage.Men problemet kvarstår.

Och länken skriver jag:

<!-- START menulink --><A HREF="hjalp.html" target="stage" class="menulink"><B><FONT SIZE="-2" FACE="verdana, arial, helvetica, sans-serif" COLOR="#FFFFFF" CLASS=menulink target="stage">HJÄLP</FONT></B></A>

FUNKAR INTE.

mikkeXMedlem sedan aug. 2002477 inlägg

Problemet är att du har följande javascript kod som döper om framen till lno i stage.asp:
window.name='lno';

Om du vill ge framen ett namn genom javascript ändra det till:
window.name='stage';

135 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.beb2e261
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)