LAMPMedlem sedan mars 2002777 inlägg Ja, jag vet, jag är ingen moderator. Men jag blir så trött på den extremt dåliga rubriksättningen på trådar. LarsG, OveRRidE eller @nders klistra gärna en tråd om just detta.
Postar tråden här, pga att det förekommer mest här. Men det kunde gott varit en klistrad tråd i samtliga forum.
Kan ni inte skriva relevanta rubriker till innehållet?
Rubriker som: (ett axplock från senaste dygnet)
Felsökning
Läs.....
Vad är fel på min grej?
nån som kan....
Vadan detta?
Vad hjälper detta mig att sortera ut intressanta trådar. Hittar man intressanta trådar lätt, då är chansen också större att man får ett snabbt och bra svar.
Tack för ordet!
/LAMP
RED: Bytar ikon efter förfrågan från forumledare och moderator.
Jag tycker det du säger tämmer men är det något väldigt lätt så behöver man kanske gå in på några detaljer i rubriken....
I agree... Alla "nya" här... det blir 1000% gånger enklare att få svar om ni skriver vad erat ämne handlar om.. för vi har här på wF en massa olika folk som kan otroligt mycket om olika saker..
mozillaMedlem sedan juli 20011 084 inlägg och får absolut inte glömmas, SÖK. De flesta trådar som har rubrik "Vad har jag gjort fel". Finns det massor av andra som gjort samma fel, och säkert fått svar.
crisse6Medlem sedan dec. 20002 526 inlägg Jag ska väl inte yttra mig i denna tråd, eftersom jag känner mig lite träffad, men det är bara för att jag är så slapp :)
så nu säger jag till mig själv:
SKÄRPNING!!!!
gäller er andra också!
EkströmMedlem sedan feb. 20022 594 inlägg
crisse6 skrev:
Jag ska väl inte yttra mig i denna tråd, eftersom jag känner mig lite träffad, men det är bara för att jag är så slapp :)
så nu säger jag till mig själv:
SKÄRPNING!!!!
gäller er andra också!
Humor :D Uppskattas :e :bire
Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg Snart vår igen!
Skärpning skall det bli ifrån mig också!!!
pirroMedlem sedan aug. 2001226 inlägg Pirro: SKÄRPNING PIRRO.... Kanske
EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg Som man frågar får man svar! :-)
Svara helt enkelt inte på trådar med irrelevanta namn... Folk kommer fortsätta med taskig rubriksättning så länge de får svar.
Folk är lata av naturen. Så är det bara! :-)
CatZMedlem sedan jan. 20022 440 inlägg Jag har ganska schysst rubriksättning - "in my own unhumble opinion" :) Men jag tänker faktiskt lite extra sedan LAMP gjorde denna tråden :)
cyprysMedlem sedan dec. 20003 563 inlägg Kom att tänka på.
Du måste trippelkollat din egen rubrik när du postade en tråd som denna ;)
Annars håller jag även med mozilla.
mozilla skrev:
och får absolut inte glömmas, SÖK. De flesta trådar som har rubrik "Vad har jag gjort fel". Finns det massor av andra som gjort samma fel, och säkert fått svar.
Tror nästan det är värre...
LAMPMedlem sedan mars 2002777 inlägg
Eclipse skrev:
Som man frågar får man svar! :-)
Svara helt enkelt inte på trådar med irrelevanta namn... Folk kommer fortsätta med taskig rubriksättning så länge de får svar.
Folk är lata av naturen. Så är det bara! :-)
Hade bara alla följt den regeln, då hade allt varit frid och fröjd. :)
LAMPMedlem sedan mars 2002777 inlägg
cyprys skrev:
Kom att tänka på.
Du måste trippelkollat din egen rubrik när du postade en tråd som denna ;)
Nej, jag gör alltid korrekta bedömningar. ;)
mozillaMedlem sedan juli 20011 084 inlägg och varför inte göra en ASP FAQ som ni hade innan? Som alla nybörjare kan söka igenom. Med bland annat en liten enkel felhantering, tex vad betyder ERROR 500 osv?
(hoppas bara inte den finns kvar nu ;) gjorde en snabb koll och hittade ingen ialla fall)
Sedan verkar de som att alla nybörjare (med dåliga rubriker, ändå ignorerar den här tråden. Eftersom de fortsätter) Skulle man inte kunna göra så att efter man registrerat sig kommer de upp en ruta där det står SÖK SÖK SÖK ;) eller när man postar sitt/sina fösta inlägg, kommer de upp en confirm som frågar "Har du testat att söka efter "+ rubriken +"?"
SicoMedlem sedan maj 20002 597 inlägg crisse6: känner du dig "lite" träffad? hehe, jag gjorde en sökning på dig och hittade mer än många trådar du startat med meningslösa rubriker :)
Låt forumet bli lite mer seriöst
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg mozilla>> En ASP-FAQ är på gång och beräknas bli klar inom kort.
EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg mozilla:
1. Bara för man är ny i just detta forumet behöver inte betyda att man är ny till forum i största allmänhet.
2. Svara inte på trådar med slarviga rubriker!
mozillaMedlem sedan juli 20011 084 inlägg Eclipse:
1. Nej, men ändå... den skulle nog göra sig till ganska stor nytta.
2. Okej, ska göra så.
OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg
Eclipse skrev:
Svara inte på trådar med slarviga rubriker!
Ursäkta? Eclipse, med all respekt för slarviga rubriker, tycker du att en person som kanske inte skrev en bra rubrik förtjänar mindre hjälp? :q Nej, det är fel inställning i ett forum. Säg till användaren istället, så att han/hon gör rätt nästa gång, så får vi ytterligare en besökare som är nöjd med vårat annars ypperliga forum.
Ignorance is not bless.