Alla som använder Firefox vet att uppe i det högra hörnet finns en liten integrerad sökmotor för google, den så kallade "Web Search"-fliken. Kan man på något sätt ändra den? Eftersom jag aldrig använder det så skulle jag gärna vilja byta den, så att den söker på https://www.susning.nu i stället. Är det möjligt tror ni? :)
Dock har jag ett problem, när jag klickar p en länk öppnas den i ett nytt fönster trots att jag provat:
"ett nytt fönster"
"en ny flik i det senaste fönstret"
"senaste fliken/fönstret"
Så fort jag klickar på en länk blir det ett nytt fönster, hur fixar jag till detta? Jag vill få länken att bli en flik i det aktuella fönstret.
Jag måste bara tipsa om att man kan lägga till nyckelord för vilken sök-funktion som helst. Det är bara att högerklicka i textrutan och välja "Add a Keyword for this Search..." på svenska heter det väl nåt i stil med "Lägg till Nyckelord för den här sökningen..."
Så på susning skulle man tex. kunna lägga till s som nyckelord. För att söka på susning så skriver man då alltså "s sökord" i adressfältet. Detta tycker jag är väldigt smidigt.
Vad menar du med att det inte fungerar att söka på multipla sökmotorer?
När man väljer att söka på flera motorer samtidigt i stora Mozilla (inte Firefox), så får webbläsaren för sig att det är forumets "sökning pågår"-sida som är resultatsidan, och då får man inte upp några resultat i sidebar:en.
Problemet är dock löst, men lösningen inte driftsatt ännu.