HDS skrev:
Nehej så det är inte könsneutralt, ok för när jag har påstått förut att feminism är för kvinnor och kvinnorättigheter så har folk argumenterat att feminism står för att jämnlikhet mellan könen.
Så du får ursäkta mig nu, jag är inte klar på vilka jag ska tro på.
Men nu får du väl ändå sluta larva dig.
Om man utgår ifrån vad som behöver göras så är knappast feminismen ett könsneutralt tankesätt, just eftersom det handlar om kvinnors rättigheter. Jag har flera gånger påpekat detta faktum. Däremot, om man ser till vad feminismen vill uppnå, så är det jämställdhet mellan båda könen, inget annat. Om du inte förstår detta, så kanske du, som jag sa innan, bör fundera lite till.
HDS skrev:
Jag vet inte vad du tror men jag vet vad du skriver, min poäng är att det inte hjälper dig nått, "more flies with honey..." som ett vistt ordspråk går.
Det beror väl på vad det är för några man debatterar emot. Om man pratar med någon som dig så spelar det ju ingen roll vad man skriver. Du har ju sagt det själv; du lyssnar inte på feminister. Är det inte lika bra att erkänna att du inte vill lyssna direkt? Du är inte intresserad av att tillföra diskussionen något eftersom du enbart är ute efter att provocera. Varför deltar du ens i diskussionen? :q
För mig är du varken feminist, antifeminster, ekvivalist eller jämställd på något sätt. Du är bara en grabb som inte klarar av att kvinnor kräver ökade rättigheter. Någon som bryr sig om jämställdhet säger inte att de inte lyssnar på feminister.
Din lysande inställning till debatten återspeglas även här;
HDS skrev:
Detta tema verkar vara ganska konstant när det gäller politisk diskussion av denna sort, hela tiden med att beklaga sig över feministernas situation och om hur hemskt det är och att ingen tar hans åsikter på allvar för han är feminist osv., till sist så slutar man bry sig, bara ännu en post som antingen handlar om självömkande ang. den feministiska situationen eller en post som känns som varje bokstav ska krävt ett tangentbords liv
Kan du tala om för mig hur många det är som faktiskt tar det jag försöker säga på allvar, när du och flera (för att inte säga de flesta) själva har sagt i klartext; vi lyssnar inte. Förklara för mig hur det går ihop sig? Det är ju ingen som lyssnar, du har ju sagt det själv?
phorpher skrev:
Jag vill inte dra ut på någon diskussion men kan konstatera att du tolkade mitt inlägg fel när du såg det första i det som en fråga. Det var mer ett konstaterande att såhär tror jag och hoppas jag att hon tycker.
Okej, det var ett påstående, där du 'tror och hoppas' att hon menade så. Men då undrar jag, hur kan det bli otydligt vad hon menar? Du skrev ju näst intill ordagrant exakt samma mening själv. Förstår du inte själv vad du menar?
Jag tror bara att du inte ens försöker förstå vad där står.