webForumDet fria alternativet

Datalager... klassuppbyggnad.

.NETur .NET

24 svar · 655 visningar · startad av Engine^ · sida 2 av 2

renholmMedlem sedan apr. 20012 266 inlägg

Har för mig att MSDN Magazin har något som kallas Data Points, tror det ska finnas bra information där. Annars är MSDN relativt bra att starta på för att få grunderna och sedan komma på det sätt man själv vill arbeta på.

GladhMedlem sedan maj 20012 812 inlägg

MSDN Magazin har många bra artiklar (upptäckte jag här om dagen :), vilket gjorde att jag printade ut 10 st och hade lite tåglektyr)

Renholm.
SqlParameterSave är en egendefinerad attribute och behöver inte vara specifikt för SQL Server, det enda den innehåller är en sträng som berättar vad parametern heter. Jag använder alltså denna sträng när jag skapar mina parameters i DataManager.

Har ingen kod på denna dator, utan har den på min Laptop, kan nog plocka ut koden så du kan få den, men det dröjer någon dag.

Annars har jag för en nerbantad version här: http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&forumid=191&threadid=77565&highlight=DataManager sist i tråden finns lite info, tyvärr låg där inte med hur man gör med SPParameters, men det fungerar som man gör när man binder data till objektet. Man loopar igenom objektet och kollar alla fält om de har attributet SqlParameterLoad och har den det så skapar man en parameter och med hjälp av fältet och attributet så har man all data som man behöver för att skapa Parameter.

- M

DinoMedlem sedan sep. 20011 914 inlägg

Engine^, du kan ladda ner Data Access Application Block for .NET v2, som Gladh nämde, där du får hela koden och dokumentation till. Där kan du få lite ideér om upplägg och annat. Tycker själv att den funkar hur fint som helst.

GladhMedlem sedan maj 20012 812 inlägg

Engine:

Jag kom på denna länk som kanske kan ge dig några veckors läsning :)

http://msdn.microsoft.com/nhp/default.asp?contentid=28001271&frame=true

- M

Engine^Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg

Kanon det här! Nu blir jag nog tyst för ett tag framöver :)

136 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.29ac60f6
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)