Strejken

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Esen
    Medlem
    • 2002-03-16
    • 3534

Strejken

Nu är det andra gången vi drabbas av denna värdelösa strejk!
    Jag är helt emot strejken och undrar vad ni andra tycker om att kommunal strejkar.
    Rätt eller fel?

Skriv era synpunkter!

------------------------------------------
    Text Censurerad av wF: *** *** *** ** ***
    SvFF - FOTBOLLSMÖRDARE
    Djurgårdens IF - NY Yankees -Iloveny
  • PeW
    Medlem
    • 2000-06-20
    • 6839

Ja det är ju helt åt skogen att kleti och pleti moppsar upp sig - eller hur?

Comment

• ankath
      Medlem
      • 2003-01-22
      • 200

Jag tycker att det är synd att folk inte får tjäna så mycket att de kan klara sig.
      Mig stör det inte att de strejkar, men att politikerna förlöjligar deras kamp för en rättvis lön stör mig något fruktansvärt.
      "Kvalitet är bättre än kvantitet"
      "Sex on the TV is only dangerous if you fall off"
      "Trying is the first step towards failure"
      - Homer J. Simpson

Comment

• wmaster
        Medlem
        • 2001-12-21
        • 297

Hmm...det stör mig något eftersom det påverkar vår skolgång...
        Visst trevligt med lite ledighet, men vi slipper ändå inte undan, antingen blir det hemläxor eller gå över på sommarlovet. Det som stör mig är jobbiga fjortisar, som tror att de vinner på strejken, som kastar kebabrullar, välter papperkorgar och skärpar ner mevetet.

Det är naturligtvis en allvarlig situation eftersom man har gjort en sådan stor strejk och de ska självklart en lön som de klarar sig på. Men sedan att politikerna inte sköter sig det är en annan historia....

Comment

• Johnny Rönnberg
          Avregistrerad
          • 2002-12-31
          • 383

Det som stör mig är att jag, som inte ens är med i kummunal (är elmontör och är med i SEF) jag jobbar inte ens under deras avtalsområde, är ute och strejkar för dem! Visst ska dem som har lägst lön har mer i lön, men varför ska jag som inte ens är med i samma fack eller går under samma avtalsområde få betala?

I övrigt stöder jag strejken.

Opps, stavfel.
          Last edited by Johnny Rönnberg; 2003-05-25, 23:26.

Comment

• :stefan:
            Moderator
            • 2000-04-28
            • 8032

Få se vad folk tycker om strejken när bussarna stannar nästa onsdag...

Själv tycker jag Kommunal kan flyga och fara - speciellt efter Ylva Thörns uttalande om att hon "tycker det är tråkigt att tredje person drabbas"... Deras enda vapen är ju att tredje person drabbas! Stick och brinn!

Den som gillar strejken kan ju försöka ta sig in i vårt soprum. Golvet är täckt av påsar eftersom de ramlar av de knökfulla bingarna...
            My motor is stalled but my wheels are still spinning.

Comment

• Johnny Rönnberg
              Avregistrerad
              • 2002-12-31
              • 383

[citat=:stefan:]Få se vad folk tycker om strejken när bussarna stannar nästa onsdag... [/citat]

Skönt att man strejkar då. Äntligen en fördel.

Ännu bättre blir det om SEKO tar ut sina medlemar i strejk för då stannar även spårvagnar, t-banor och lokaltåg.

Comment

• marja
                Medlem
                • 2003-03-23
                • 244

[citat=:stefan:]
                Den som gillar strejken kan ju försöka ta sig in i vårt soprum. Golvet är täckt av påsar eftersom de ramlar av de knökfulla bingarna...
                [/citat]Var glad att ni har soprum, vi har sådana containrar utomhus, hur tror du att det ser ut runt dom? Blä. Här i Östersund slutar strejken i morgon, då är det bara att gå till skolan igen. Personligen tycker jag att det är fruktansvärt att det ska behöva gå såhär långt och dom har fortfarande inte kommit fram till något. Klart dom ska ha högre lön. Men det skulle dom ju ha haft för länge, länge sen. Hoppas bara att det löser sig snart så att Sverige börjar att fungera igen.

Comment

• :stefan:
                  Moderator
                  • 2000-04-28
                  • 8032

Jo, containrar ser jag typ överallt, men inne i stan får de liksom inte plats...

Själv undrar jag hur det går för de stackars plantorna i kommunens växthus som inte får vattnas...
                  My motor is stalled but my wheels are still spinning.

Comment

• annesophie
                    Medlem
                    • 2001-06-17
                    • 1182

Vem f-n bryr sig om plantor i nåt växthus? Ta pengarna som läggs på plantor varje år och lägg till Kommuls lönefond. Jag stödjer strejken 100%. Klart att det drabbar tredje person, det är ju det som är poängen....DOH! Stora massan blir arg och politiker nervösa.

Själva faktumet att folk börjar klaga på att sopcontainrar är fyllda, städningen är försummad, dagiset är stängt, skolmaten uteblir visar ju bara på att Kommunal faktiskt finns och verkar inom delar av samhället som vi oftast bara tar för givna. Dessa delar ska bara finnas och fungera tycker många och missar att det finns människor som tjänar, före skatt, mindre än vad jag får ut efter skatt på en månad där jag inte ens jobbat heltid. Det finns de Kommunalare som är tvingade till att arbeta två eller tre jobb för att få ekonomin att gå ihop. Detta som i sin tur leder till utslitna människor och sjukskrivningar.

Det är skamligt! Jag hoppas att dom tar ut varenda Kommunalanställd i strejk innan detta är slut. Jag hoppas att dom får allt det dom strävar efter. Dom som tycker att Kommunals strejk är idiotisk och slöseri med tid har uppenbarligen ingen Kommunalare i familjen, eller i den omedelbara närheten - that's for sure.
                    http://www.hasthelargehadroncolliderdestroyedearthyet.com/

Comment

• Lime
                      Medlem
                      • 2001-09-04
                      • 837

Det är intressant att se hur det klagas på överfulla soprum, tomma klassrum o.s.v.

Visst är det intressant när man upptäcker alla dessa människor som man aldrig ser. Eller snarare upptäcker avsaknaden av dessa.

För övrigt anser jag att om skola och barnomsorg slutar fungera och man inte kan hitta annan barnpassning så stannar man hemma med sina ungar.

MAN TAR INTE MED UNGJÄVLARNA TILL JOBBET!!!!
                      Praeterea censeo microsoftenem esse delendam.
                      - modernt latinskt ordspråk

Comment

• obelix
                        Medlem
                        • 2002-09-14
                        • 3722

Eftersom jag är kommunalare så är jag för...

Som nyutbldad fick jag den otroligt höga lönen 12.500:- när jag jobbade på psyk, plus ett risktillägg på 1:50:- per dag...
                        Don't Pee on My Leg and Tell Me It's Raining

Comment

• PeW
                          Medlem
                          • 2000-06-20
                          • 6839

[citat=Lime]
                          MAN TAR INTE MED UNGJÄVLARNA TILL JOBBET!!!! [/citat]
                          - Sitt här nu hos farbror Lime, när mamma går på mötet.
                          - Fajbjoj ime... va e de föjj knapp? Ojjj, va jolijt.. TV:n blev svajt!
                          Snäjja fajbjoj ime, en gång till? Men vajföj gjåtej du?

Comment

• Viking
                            Medlem
                            • 2000-05-30
                            • 977

Jag stödjer inte strejken eftersom jag anser att om man vill ha högre lön ska man bli någonting annat
                            : - )

Comment

• erka
                              Medlem
                              • 1999-12-27
                              • 4597

Tycker att folk som försöker förlöjliga strejken ska gå å lägga sig och sova ett par år.

Det enda jag är kritisk emot är att de inte tog ut varenda anställd i strejk från första dagen, inte några halvmesyrer.

Comment

Working...