webForumDet fria alternativet

Porta från ASP (old version)

.NETur .NET

21 svar · 485 visningar · startad av ante_c

ante_cMedlem sedan aug. 200210 inlägg

Är det enkelt att porta ett system skrivet i ASP (VB-script) till .NET-versionen??

Vilka syntaktiska skillnader förekommer??

...Eller är det bara att börja om från scratch? :-(

renholmMedlem sedan apr. 20012 266 inlägg

Det finns vissa likheter mellan "språken" dvs VB.NET och VB, men roblemet uppstår då ASP.NET sidor fungerar lite annurlunda. T.ex. data visas på annat sätt och ASP.NET. Har du tid att bygga om det till ASP.NET med alla dess fördelar rekomenderar jag att du gör det.

Ok...

Ok... Då är det väl bara att sätta igång då! :-)

Finns det någon här som kan rekommendera någon bra litteratur, som behandlar .NET??

SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg

Det är först nu de riktiga böckerna börjar komma när det handlar om .NET. Kolla på http://butik.pagina.se - och sök engelsk litteratur, det är den som rockar. :)

Sedan har du en del källor på internet. Om du känner att du inte har råd med en bok. Vissa kan vara rätt dyra.

http://samples.gotdotnet.com/quickstart/aspplus

Tack

Tack för tipsen!!!

Om det är någon som har en boktitel att rekommendera, är det ändå välkommet!!! :-)

Jag har ingen boktitel, men lite tips på böcker som brukar vara väldigt läsvärda:
• Böcker från Wrox
• Böcker med minst två författare
• Böcker med åtminstone en indier som författare

:birp

hehehe....

Jag skall ha det i åtanke då jag införskaffar mig böcker i fortsättningen... :-)

Jag tror förresten inte att jag har läst en bok med en indisk författare förut...? Men de är ju grymma programmerare, så de borde väl kunna svänga ihop en schysst bok också, antar jag...

EkströmMedlem sedan feb. 20022 594 inlägg

Indier kan alltid rekommenderas i alla sammanhang...

(Vad menar han med det?) - frågar ni er... :e

SPiN, hehe, ska bums leta reda på en med indiska författare... låter spännande.

Ja, dom är ju som sagt bra på programmering - vilket borde återspeglas i deras böcker. :)

Men tänk på att det måste vara fler författare än bara en indier. :e

hehe, ska ha det i baktanken :D

Har redan 3 böcker.
1 Wrox
1 MS Press
1 SAMS

Ok en indier och några snubbar från Redmond? Det måste ju vara optimalt för en ASP.Net bok??? :-)

Vilken tycker du är bäst? Jag har läst ett antal dator-relaterade böcker, allt ifrån Docendo och Wrox till IDGBooks, och jag tycker helt klart att Wrox ( Engelska, så klart ) är bäst. MS Press eller SAMS har jag inte läst böcker från.

spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg

Hallå? Ni har glömt att skägg också är ett kvalitetstecken (mustasch räknas).

hmmm....

Men då borde ju glasögon och flintskallighet också vara meriterande?? Se bara på Bjarne Strousrup!!

Men han är väl dansk??

Njä, glasögon-författare är inte utmärkande. Men som spango säger så bör författarna ha skägg också, då är dom smarta och väldigt bra på att lära ut. :)

Helst ska de se lite trötta ut så man vet att de har suttit uppe på natten och jobbat.

PaceMedlem sedan juni 20019 024 inlägg

. :e

ViktorMedlem sedan aug. 20021 752 inlägg

En bok som jag håller på med nu och som jag tycker är riktigt bra är "Programming ASP.NET" av Jesse Liberty & Dan Hurwiz (inget namn låter Indiskt men vem vet) utgiven av O'Reilly (isbn 0-596-00171-1), alla exempel är både för VB.NET och C#.

/Viktor

131 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.a2ca460b
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)