"Gävlebocken har brunnit för sista gången"

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • webtomten
    Medlem
    • 2000-04-30
    • 724

    #16
    Låt den brinna En tradition ska ju bibehållas

    Vad var det sagt nu igen?

    neoo.se - Vår passion, ditt nöje!

    Comment

    • Vatos Locos
      Medlem
      • 2005-03-22
      • 1063

      #17
      Originally posted by Web-Tor
      Det verkar svårt att få den att brinna i år och på sidan skriver man ju också: "Gävlebocken har brunnit för sista gången"

      Det betyder ju inte att den kan försvinna på annat sätt.
      Är övertygad om att den kommer att brinna fler gånger innan jul, de brukar varje år säga att iår ska det vara omöjligt att bränna ner men det brukar ju lyckas ändå. Så mitt tips är 3 bränder innan nyår.

      Comment

      • :stefan:
        Moderator
        • 2000-04-28
        • 8032

        #18
        "En gång är ingen gång, två gånger är en tradition"
        Shit, vilken tradition en brinnande bock är!
        My motor is stalled but my wheels are still spinning.

        Comment

        • jme
          Medlem
          • 2001-05-07
          • 1967

          #19
          Brinn, bocken brinn!

          Inte kan man ju bryta en tradition?
          Min blogg | Mina böcker

          Comment

          • b242569
            Medlem
            • 2005-09-18
            • 748

            #20
            Alltid intressant att gå ut och titta, om man bor på lämpligt avstånd vill säga. Hoppas bocken brinner i år med, bara inget annat kommer till skada.

            Comment

            • Poteta
              Medlem
              • 2005-05-13
              • 3014

              #21
              Burn baby, burn!
              Mitt företag

              Comment

              • Glitter
                Medlem
                • 2003-07-01
                • 442

                #22
                Ur en artikel på DagensPS:
                Det som möjligen skulle kunna rädda bocken från att bli lågornas rov är den specialimpregnering som den nu har fått. Både halmen och tröstommen har fått behandlingen och enligt företaget Fiberprotector som skött impregneringen ska inte ens napalm få bocken att brinna, skriver Aftonbladet.
                Så det blir nog rätt svårt av få den till att brinna...
                www.funcall.se

                Comment

                • jme
                  Medlem
                  • 2001-05-07
                  • 1967

                  #23
                  Läste nånstans att i USA så kan man spela på detta.

                  Will it burn? Place your bets, gentlemen!
                  Min blogg | Mina böcker

                  Comment

                  • Glitter
                    Medlem
                    • 2003-07-01
                    • 442

                    #24
                    Några som erbjuder betting:
                    Ladbrokes.com erbjuder 4,00 gånger pengarna om bocken överlever julen.
                    Pinnaclesports.com erbjuder 1,66 gånger pengarna om bocken går upp i rök före jul - och hela 2,4 gånger pengarna om den överlever julen.

                    Så om någon vågar så är det bara att betta
                    www.funcall.se

                    Comment

                    • Pace
                      Medlem
                      • 2001-06-25
                      • 5947

                      #25
                      Det är ju det mest upphetsande varje jul. Klart bockafan ska brinna.
                      Take your god and shove him

                      Comment

                      • silfver
                        Medlem
                        • 2003-04-03
                        • 9709

                        #26
                        Kan vi inte göra en betting-tråd på wF? Eller, en omröstning i alla fall?
                        Silfver Creations

                        Comment

                        • Dryden
                          Medlem
                          • 2002-08-03
                          • 12245

                          #27
                          Originally posted by silfver
                          Kan vi inte göra en betting-tråd på wF? Eller, en omröstning i alla fall?
                          http://www.webforum.nu/showthread.php?t=151158
                          resebloggen # twitter # instagram

                          Comment

                          • Okkido
                            Medlem
                            • 2000-05-12
                            • 4460

                            #28
                            Okej. Vet ni vad. Vi går ihop några stycken, säg 20 pers alla och sätter in en mille var på att bocken ska klara sig. Sen åker vi upp till Gävle och vaktar den med våra liv. Vi står med en brandbil och pulversläckare i högsta hugg dygnet runt och vaktar.
                            Sen är det bara att inkassera och dricka champagne. Någon som är med?

                            Comment

                            • Web-Tor
                              Medlem
                              Smurf
                              • 2000-11-03
                              • 11794

                              #29
                              Var kan man satsa pengar på bockens öde?
                              /Tor
                              Jag och mina bilder.

                              Comment

                              • toff
                                Medlem
                                • 2003-09-11
                                • 123

                                #30
                                Gaaaaah, all denna sablans betting!

                                Ivf, jag är osäker på om de kommer få den att brinna, å om de nu lyckas så lär ju minst ett företag kursa

                                Men ja misstänker att en del sprängmedel kommer användas i år ist.. Den måste ju förstöras på nåt sätt, om man ska följa traditionen iaf...
                                "Love isn't blind, it's retarded!"

                                Comment

                                Working...