Jopp, de sänds imorrn. Ska bli grymt. Visst har LOST fått tillbaka sin säsong ett-karaktär lite, men inte alls fullt ut. Serien är dock bra på ett annat sätt, tycker jag. :)
Den officiella Lost-tråden (Spoilers)
509 svar · 35 370 visningar · startad av silfver · sida 16 av 26
Frågan, av silfver
Eftersom det verkar vara en hel del wF-medlemmar som på något sätt (fråga mig inte hur) har sett hela första säsongen av Lost så vore det trevligt att diskutera lite. Och för er stackare som tvingas vänta till hösten med att se fortsättningen: Fortsätt inte läsa här! Saker som redan har nämnts i den andra Lost-tråden: [Fejkat (?) u
Läs frågan i sin helhet →silfver skrev:
Men hallå, var avsnitt 22 det sista av säsong 2?! Det måste väl komma fler avsnitt?
JO fast tv4 sparar de sista avsnitten av säsongen till efter sommaren för att kompensera för skillnader mellan amerikansk och svensk tv-säsong :( Fruktansvärt korkat... jag vet (n)
Det är sånt som är orsaken till att man inte tittat på serierna som sänds på tv. Den dagen tv-kanalerna ger mig den frihet jag vill ha ska jag börja titta på tv igen.
Okay. Så det är ett dubbelavsnitt som sänds i morgon? :)
silfver skrev:
Okay. Så det är ett dubbelavsnitt som sänds i morgon? :)
jo, rykten säger ca 2timmar...
2 h med reklam antar jag då? Fan vad nice det ska bli med säsongsavslutningen!
Ja, förmodligen. I Australien hade de tre (3!!) reklampauser i ett (1!!) Simpsons-avsnitt. Vågar inte tänka mig hur många reklampauser de har i USA.
Tur man slipper se reklamen i alla fall. :OO
Today is teh day!
Jag har missat en hel del episoder. Senaste episoden jag såg var när Michael kom tillbaka, någon som vet vilket avsnitt det var?
Det är i avsnitt 19 som han kommer tillbaka springandes i djungeln.
Perfekt tackar!
Ska ha en Lost kväll och plöja igenom 20, 21, 22, 23 och 24. :)
Säga vad man vill om avslutsepisoderna, men de var rätt informationsrika. Samtidigt fick tron sig en känga. Kanonavslut på denna säsong! (y)
Riktigt bra avsnitt, lite segt ibland men som cyprys sa, riktigt informationsrikt.
Vad var det för språk snubbarna i slutet pratade? Var det Ryska?
Woah! :o
Holy f*ck. Informationsrikt till tusen, men hundra nya frågor. Säsong tre ses fram emot med stor spänning.. :D
Vad tror ni om Hurley? Han har ju något samband med ön i och med numrena. Sen så skonades han ju från både pil och fångenskap hos the others.. Sen Libby (Elisabeth i detta avsnitt) som tydligen har träffat Desmond.
Riktigt nice avsnitt. Hoppas Michael ruttnar bort.
Och varför ringer polarstation-snubbarna Desmonds tjej för?
Desmonds tjejs farsa hette väl nåt med Widmore, och vi har sett en del grejer på ön från Widmore Labs. Så nån koppling verkar hon ha med Dharma.
Ett sånt slut! Även när avsnitt ger mycket information (som dessa) så slutar det med att mina frågor blir fler.
Rodan skrev:
Vad var det för språk snubbarna i slutet pratade? Var det Ryska?
Tror det var portugisiska, eftersom det var några ord som liknade spanskan.
m_soderlund: Undrar om det har att göra med att Hurley var på det där mentalsjukhuset (med psykolog-tjejen)...
m_soderlund skrev:
Och varför ringer polarstation-snubbarna Desmonds tjej för?
Antar att hon aldrig slutade leta efter Desmond ("with enough money and time you can find anyone"). Det verkar ju som om de sitter och övervakar.. nåt. ;) Frågan är vad det är för nåt!
Skeppet kanske hade någon GPS-sändare som blev störd av magnetism-grejen i bunkern. Och började nu funka efter "explosionen" eller vad det nu var...
madhatter skrev:
Skeppet kanske hade någon GPS-sändare som blev störd av magnetism-grejen i bunkern. Och började nu funka efter "explosionen" eller vad det nu var...
Eller ja, en alternativ teori: hon letade inte efter Desmond - men ön. Ödet (eller annan okänd faktor) förde bägge till samma ställe.
Hennes far, Charles Widmore, är tydligen en sjukt förmögen snubbe. Hans (förmodade) produkter har skymtat förbi lite här och där i serien. T.ex så hette märket på Claires graviditetstest "Widmore".
Datorskärmen de två förmodade "forskarna" övervakar "nåt" med visar dock tydligt texten "Electromagnetic Anomaly Detected".. borde innebära att ön på nåt sätt gett utslag starkt nog att kunna mätas från en avlägsen station vid en av polerna?