På väg till Sundance, Utah i racer-jeepen. Ägs av Robert Redford där han också startade Sundance filmfestival men det är numera flyttat till Park City eftersom det har blivit för stort för lilla Sundance. Grymt mysig och lugn skidort med otroliga berg.
Det har börjat brinna i något av husen en bit ifrån vårt. Det är ett riktigt pådrag här ute med brandbilar, ambulanser och poliser. Ja, just nu. I detta nu. Synd att bilden är suddig. Det är inte lätt att fota från fönstret.
[citat=silfver]Det har börjat brinna i något av husen en bit ifrån vårt. Det är ett riktigt pådrag här ute med brandbilar, ambulanser och poliser. [/citat]
Hur många utryckningsfordon är det på bilden? Jag har nog aldrig sett så många på ett och samma ställe (vilket jag väl ska vara glad för iofs).
[citat=Fia][citat=silfver]Det har börjat brinna i något av husen en bit ifrån vårt. Det är ett riktigt pådrag här ute med brandbilar, ambulanser och poliser. [/citat]
Hur många utryckningsfordon är det på bilden? Jag har nog aldrig sett så många på ett och samma ställe (vilket jag väl ska vara glad för iofs). [/citat]På bilden är det väl mest polisbilar och akutbilar, men sen var det ungefär fem stegbilar (brandbilar) och några andra brandbilar. De flesta brandbilarna stod på innegatan, som man inte ser på bilden. Men sammanlagt ungefär 10 utryckningsfordon blev det på bilden.
Men det var ingen allvarlig olycka. Eftersom Jönköping är en så liten stad så kommer hela utryckningsassistansen så fort det händer något.
Här är en bild till på polisen utanför vårt sovrum.
[citat=Mr. N.]Idag har jag lärt mig att skapa stereobilder.
Inte så kul för er som inte har några glasögon dock. [/citat]
För oss som har glasögon, var det läckert. Hur gjorde du?
Den får alltid rätt till slut som tänker rätt från början
Två foton med några centimeters sidoskillnad. In med dem i Photoshop, som två lager. Justera upp höjden på dem så att de hamnar rätt i förhållande till varann. Lägg in ett cyanfyllt lager ovanför en av bilderna, ett helrött lager ovanför den andra. Ställ om från Normal till Screen (eller Raster) på de två färglagren. Lägg samman de två översta lagren (ett cyanlager och ett fotolager). Ändra till Multiply på det lagret. Färdigt. Såhär såg lagren ut när jag var klar.
Comment