DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg Någon här som har lekt med Skype?
skype.com skrev:
Skype is the next phenomenon from the people who brought you KaZaA. Just like KaZaA, Skype uses P2P (peer-to-peer) technology to connect you to other users – not to share files this time, but to talk for free with your friends.
Jag och dho testade det tidigare ikväll och efter några minuters snack så tyckte i alla fall jag att det verkade vara en klart vettig tjänst. Programmet är gratis, enkelt och snabbt och det är inga som helst problem att komma igång.
Någon mer som testat?
Grym ljudkvalitet om man jämför med andra program jag testat.
freddaMedlem sedan jan. 2000415 inlägg Jag hoppas verkligen detta blir populärt och i takt med att fler och fler man känner får bra internetuppkopplingar kan det bli riktigt gött!
QimenMedlem sedan juni 20015 009 inlägg Verkar som ett vettigt program.
VideMedlem sedan dec. 19998 577 inlägg Klart man skall testa det där, verkar fullständigt vettigt. :D
Tycker det inte är något speciellt finns ju massor program som funkar bra. med lika bra kvalite.msn funkar ju.
sen när dom fixar så man kan ringa till fasta telefoner då blir det nog bra. Då skulle det vara något extra.
Än så länge nej tack.
Men dom har ju sagt att dom ska fixa så man kan ringa till fatsa telefoner men då komer det kosta lite när man ringer fast telefon.
GeinMedlem sedan sep. 20005 700 inlägg
PsyDonia skrev:
Tycker det inte är något speciellt finns ju massor program som funkar bra. med lika bra kvalite.msn funkar ju.
Skillnaden mellan MSN och Skype är att Skype inte är MSN.
Jag ska prova det! :)
mrblondeMedlem sedan aug. 20012 349 inlägg Samma utvecklare som bakom kazaa... man blir lite misstänksam om det kanske kan finnas lite spyware i det..
QimenMedlem sedan juni 20015 009 inlägg
mrblonde skrev:
Samma utvecklare som bakom kazaa... man blir lite misstänksam om det kanske kan finnas lite spyware i det..
Skulle inte förvåna mig det minsta.
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg
Qimen skrev:
mrblonde skrev:
Samma utvecklare som bakom kazaa... man blir lite misstänksam om det kanske kan finnas lite spyware i det..
Skulle inte förvåna mig det minsta.
Enligt nedladdningssidan så skall det vara fritt från sådant. dho har enligt uppgift, efter installationen, sökt igenom efter skäp men utan att hitta något. Det sa han i alla fall till mig. :OO ;)
Gein skrev:
PsyDonia skrev:
Skillnaden mellan MSN och Skype är att Skype inte är MSN.
Jag ska prova det! :)
Jo det är sant
allt som gör att man kan slippa Microsoft är ju bra.
TengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inlägg Kan man chatta i det också eller är det bara P2P telefoni?
AlperMedlem sedan sep. 200344 inlägg jag provade precis, problem med att "ansluta".. när man väl gjort det så hänger sig programet.. :/
dhoMedlem sedan aug. 20022 027 inlägg
Tengblad skrev:
Kan man chatta i det också eller är det bara P2P telefoni?
Jadå, det finns stöd för textmeddelanden också.
JosefMedlem sedan mars 20023 561 inlägg
PsyDonia skrev:
Och vad grundar du det på? :q
Jo det är sant
*håller muspekaren över ikonen näst längst till höger och småfnissar lite*
Hmm jo vi kan ju börja med Windows är det ett bra stabilt och säkert OS.
Svar NEJ
Bara det säger en del.
Sen vad har MicroSoft gjort som inte har buggat.
Fast han är ju smart har lurat en hel värld att bli beroende av han buggar.
om jag vore han skulle jag gjort samma sak.
Tänk att lura folk och bli världens rikaste på det.
Sen så är ju inte först Win 2k som det blev ett OS.
Dom innan är inga riktiga OS
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg PsyDonia: Förstör inte den här tråden med massa kvalificerat skitsnack. Spy galla över Microsoft kan du göra någon annanstans. Och det är väl dessutom få som tar ditt inlägg ovan på allvar.
Skype var det. Fler som testat? ;)
sebbzMedlem sedan juli 2000297 inlägg word dryden.
Angående programmet så tänkte jag testa det hemma sen, har ingen mic i skolan.. Kan bli lite svårt då :r .
Dryden jag bara svarade på Det josef frågade.
Och de jag sa e ju tyvär sant och då är det inte kvalifiserad skitsnack.
Men Men.....
Jo Skype funkar väl rätt bra men det stod att det va så utikt och att det inte finns nåt program i närheten av att funka så bra som det etc. i alla tidningar och nyheter och så unikt är det inte.
Men bra e det ja som många andra bra program...