logger.error(e);
ctrl+V - leken
Collapse
X
-
Livet är kort och Nu!
Läs mera! !?
Comment
-
Hej!
Mitt första inlägg/kommentar här på forumet.
- Skoj att det skulle bli med isbjörnar som är mitt favoritdjur sedan länge, mycket länge.
Tackar för länken!
Ha det gott
/LasseComment
-
Om man kör Windows 7 och gillar Isbjörnar kan detta vara något:
Livet är kort och Nu!
Läs mera! !?
Comment
-
Tack för tipset!Om man kör Windows 7 och gillar Isbjörnar kan detta vara något:
http://windows.microsoft.com/en-US/w...onalize/themes
Jag kör inte Windows 7, men tog hem temat och packade upp det med WinRAR, sen var det bara att välja och vraka bland de fina bilderna.
Ha de gott
/LasseComment
-
Tjock och pratglad ironiker ifrån Falkenberg
söker trevligt sällskap för matresa till USA!Comment
-
OBS! OBS!
Kopiera och skicka RUNT !!!!!
Det är ett virus som sprider sig till din tvättmaskin i januari och krymper alla dina kläder. Vet inte ännu hur det sprider sig och hur det är möjligt att bli av med den. Låt oss veta om du upptäcker något mer!!!Livet är kort och Nu!
Läs mera! !?
Comment
-
Vi hoppas bara att du – ja, du läser detta uttalande just nu! – kan stödja oss. För att ta reda på hur, skriv gärna på vår vägg eller kontakta oss direkt: freegazayouth [at] hotmail.com
Vi vill vara fria, vi vill leva, vi vill ha fred.Livet är kort och Nu!
Läs mera! !?
Comment
-
Yes! Nu har jag bytt servon och testat flyga båda lite granna. Satte batteriet längst fram på bägge och det gjorde susen, ser lite konstigt ut men det är bara tillfälligt detta, det går att få till bättre. Måste börja kalla dem något också för att skilja dem åt…
Helikopter 1 - Hädanefter kallad ”Sven” (eftersom denna är nästan Svensson-modell):
Samma original med MIA-bom som tidigare fast jag kapat bommen 9 cm (då är det ändå typ 2 cm marginal tills bladen tar i varandra). Org servo. Blev mycket bättre nu. Nu flyger den som den ska. Riktigt kul nu, så kul att jag lekte för mycket och råkade krascha i en soptunna så rotorhuvudet gick sönder. Som tidigare nämts bättre drag och roligare än helt original

Sven
Helikopter 2 - Hädanefter kallad ”Bosse”:
Samma Spektrum/MIA fast nya Emax-servon! Har dremlat ner några tiondelar på varje ställe så nu får de plats ordentligt. Först måste jag börja med att säga att jag har fipplat med radioinställningarna, ställt den på ett 90-graders servo (ingen CCPM-mixning, det står nämligen så i ALLA trådar jag läst tidigare, men det kan inte vara rätt!), maxade servo travel också. Så nu har jag fulla utslag och allt fungerar som det ska, behöll original servohorn också! Så dessa nya servon då, som jag misstänkte är det ingen överväldigande skillnad, tycker de är lika snabba/långsamma som original, de centrerar säkert bättre och är väl mer exakta, men jag är inte pilot nog att känna sådant ännu. Har inte provat så värst mycket heller. Dessutom är ju Spektrum-grejjerna mer exakta i sig själva så det är svårt att säga ändå. Blev säkert bättre
Den flyger iaf mer kontrollerat än Sven, tailen håller bättre också. Det är också bättre drag i Bosse än i Sven, som jag tidigare misstänkte måste det ju bero på Eflite 3-in-1-enheten, den kan leverera mer och alltså utnyttja potentialen i Xtreme-motorn (för jag hade samma batterier ju), det blir ju visserligen så att drar man på järnet så snurrar helin, men det är ett lyxproblem.

Bosse
Så… det känns skönt nu att fått ordning på båda!!! Som jag trasslat med dessa. Nu är det bara skönhetsbiten kvar, fixa batterifastsättning, kablarna och canopy. Sedan är det bara till att börja flyga på allvar. Har mest meckat hittills, inte varit mycket flyga alls. Dags att ändra på det, dröjer ett tag innan jag meckar mer med dessa (får nya servon till storsnurran snart också ju).Comment
Oderland
Collapse
Comment