webForumDet fria alternativet

MSXML3 parser....

22 svar · 759 visningar · startad av mrblonde · sida 2 av 2

mrblondeMedlem sedan aug. 20012 349 inlägg

det är åäö i Value som inte funkar, i elementnamnen finns inget sånt (hua! hemska tanke)

Ex:

<DATA>
<Name Value="John"/>
<Adress Value="Järnvägsgatan"/>
</DATA>

Den här raden blir då:
<Adress Value="J?v?gatan"/>

och sen går det inte att göra msg.loadxml

Det underliga är att de hävdar att de returnerar <?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1" ?> först (och på deras testsite gör de det) men om jag läser av .responseText så står det inget alls förutom svaret. Skall det vara så? Tas xml huvudet bort i responseText?

I vilken propertiy kan man hitta det annars, jag letar och letra på alla methods som finns på msdn under domdocument och på vad intelisensen säger, men hittar inget som ger mig svar på det.

------------------
National Blonde Day!
Alle ihre Basis ist uns gehört.

SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg

Hmm, det finns nåt som heter processingInstruction som du skriver encodingen till dokumentet genom, men jag vet inte om den skriver över aktuell, eller kan ta bort.

När man sätter en processingInstruction gör jag så här, ivf:

Dim objPI As MSXML2.IXMLDOMProcessingInstruction
set objPI = [b]dittXMLobjektHär[/b].createProcessingInstruction("xml", "version='1.0' encoding='ISO-8859-1'")

[b]dittXMLobjektHär[/b].insertBefore objPI, [b]dittXMLobjektHär[/b].childNodes(0)

set objPI = Nothing

Istället för att ha med ett value-attribut, kan inte informationen lagras i taggarna?

<DATA>
<Name>John</Name>
<Adress>Järnvägsgatan</Adress>
</DATA>

:q

------------------
SPiN, bjorne.w@telia.com

-- Tekniska framsteg är som en yxa i händerna på en kriminell galning / Albert Einstein --

mrblondeMedlem sedan aug. 20012 349 inlägg

det är inte jag som bestämmer hur retur xml:en är formatterad, det görs på ett annat företag.

Jag bara tar emot, men det verkar som att de glömde tala om att jag själv skulle sända med encoding för att få rätt på det.

Så det verkar löst nu.

------------------
National Blonde Day!
Alle ihre Basis ist uns gehört.

130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)