jonneMedlem sedan jan. 20011 154 inlägg Följande :
Användningsområden:
<xsl:value-of select="eqn:way"/>
Listpris:
<xsl:value-of select="eqn:list-price"/>
Motiv:
<xsl:value-of select="eqn:keywords"/>
Blir:
Användningsområden:
Liseberg
Listpris:
5200.0
Motiv:
fasad; Teater; Stockholm
För att ni ska slippa leka "fin-fem-fel" så kan jag påpeka att det är radbrytningarna som strular.
Detta ska inte ut på någon websida så jag kan inte använda br. Det ska nämligen skickas som ett mail utan hmtl formatering.
Finns det någon (pekar på @anders ;)) som har en lösning ?
------------------
//Jonne, a beliver of murphys law
MattiasWMedlem sedan jan. 2000144 inlägg Hehe. Heter inte @anders men jag kan försöka hjälpa dig ändå.
XML och radbrytningar, mellanslag osv är ett problem. Jag har provat alla möjliga varianter men tycker inte dom fungerar bra.
By default tar XML parsern bort alla "extraneous white space" från dokumentet.
Du kan prova att sätta reserveWhiteSpace egenskap hos XMLDOMDocument objektet till True. Om du nu använder M$'s XMLDOM klasser.
Om man sätter preserveWhiteSpace till True behåller XML-parsern dokumentets ursprungliga format.
M$ beskriver detta på ett något kryptiskt sätt.
Finns en egenskap xml:space="preserve" man oxå kan prova.
Själv lägger jag in texten
i xsl'en. När xml/xsl'en är klar använder jag en vanlig "search and replace" på texten och byter ut
mot <br/> eller CRLF.
blir
när XML parsern gjort sitt.
MattiasWMedlem sedan jan. 2000144 inlägg Oj. Såg att wF formaterade om min text.
På slutet försökte jag förklara att jag lägger in en kombination av tecken i xsl'en som jag senare byter ut mot radbytning eller <br>.
jonneMedlem sedan jan. 20011 154 inlägg Hittade ett annat sätt. Lite "cheap" kanske men det verkade fungera i det syftet som jag ska ha det:
<xsl:text>
</xsl:text>
där man vill ha radbryt
------------------
//Jonne, a beliver of murphys law
MattiasWMedlem sedan jan. 2000144 inlägg Ja där ser man :).
Ett problem den dock inte löser:
Om texten man hämtar med <xsl:value-of innehåller radbrytningar, typ innehållet i ett meddelande.
Då blir det problem :)
Jag brukar då först byta ut radbryningarna till den där kombitationen jag talade om. Sedan när allt är klart får jag byta tillbaka.