Är det någon som har sett någon kod för att generera en RTF-fil utifrån en XML- och en XSL-fil??
Helst i ASP/VBScript eller liknande men alla tips mottages.
------------------
per@svanstrom.nu
www.svanstrom.nu
2 svar · 382 visningar · startad av sgtpepper
Är det någon som har sett någon kod för att generera en RTF-fil utifrån en XML- och en XSL-fil??
Helst i ASP/VBScript eller liknande men alla tips mottages.
------------------
per@svanstrom.nu
www.svanstrom.nu
Måste erkänna att jag inte riktigt vet vad en rtf fil är för något.
Men jag antar att om du använder microsofts XMLDom så är det väl bara att använda filesystem object sedan och skriva en fil som du ger filändelsen rtf. Eller?
Som sagt vet jag inte hur en RTF fil ser ut. Så om en sådan involverar kompilering å sånt, så kommer det helt klart inte att funka.
Microsofts XMLdom finns bara i Win2kserver (Dvs IIS 5). TROR JAG. Vet ej. IIS 5 finns ju iof i NT 4 ver.
------------------
/Magnus aka Zaphod
www.designmodule.com.bi
Det jag var ute efter var att generera en RTF-fil utifrån datat i en XML-fil. RTF är ett dokumentformat (Rich Text Format) som Microsoft (?) skapat.
Jag har dock löst det genom att jag skapade en RTF-fil i Word som jag sedan styckade upp och lade in på rätt ställen i XSL-filen, sedan kunde jag fylla RTF-filen med datat..
MS XMLDOM följer med Internet Explorer, så det funkar både på NT och Win2k förutsatt att rätt dll installeras.
------------------
per@svanstrom.nu
www.svanstrom.nu
[Redigerat av sgtpepper den 23 maj 2000]