Verkar kunna funka, Fundera möjligen på att dela upp datat i flera filer (en per begynnelsebokstav eller så?) om det är mycket volym på det lagrade om du använder DOM (DOM läser ju in *hela* dokumentet i minnet...)
Jag har fått en förfrågan om att bygga en sökbar ordlista på CD-rom. Den skall finnas på tre olika språk: Svenska, danska och engelska. Det behövs endast ett sökfält, och endast själva orden måste sökas igenom. Alltså inte ordförklaringarna. Min första tanke var Director, men nu tänker jag mig att det kanske går att lösa med xml-parsern i IE 5+. Ungefär så här ser min idé ut:
En xml-fil som innehåller alla orden och adresser till statiska html-filer med ordförklaringarna.
En söksida med ett textfält och en "Sök"-knapp.
När man skriver något i fältet och trycker på "Sök" så laddar man in xml-filen mha JavaScript och plockar ut de rubriker som börjar likadant som bokstäverna i fältet. Så om man söker på "An" får man upp Anakonda, Anna, Anderna osv. Länkarna presenteras rakt upp och ner i en lista med länkar till de tillhörande ordförklaringarna. Allt sker med JavaScript.
Tror ni att detta är en bra idé? Har ni förslag till förbättringar? Eller kanske en helt annan, mycket bättre idé?
Tack,
/Henrik