Bäst stöd är jag osäker på, men Mozilla ska ju följa standarden för XML och XSL. Mozilla borde mao vara det naturliga valet om man skriver standard-XSL, om man vill testa sina dokument. Microsoft är ju rätt kända för att "utöka" sina webläsare med sina egna tekniker/metoder för läsning av markeringsspråken, vilket säkert är likadant med XSL-hanteringen.
Vilka har stöd för XSL?
7 svar · 459 visningar · startad av GunnarD
Tyvärr så verkar det som om IE6 har bättre stöd för XSL än Mozilla idags läget.
Titta gärna på http://toker.hum.gu.se/xml/lankar.xml i både med mozilla och IE6, eller kan någon komma på vad felet är (om det nu är något fel)
Det ska inte vara <xsl:template match="toker-lankar/">?
Och varför har du satt encodingen till ISO-8859-15? :q
Är det en "svensk encoding", verkligen?
Btw; encoding-attributet i xsl:output kan endast ha värdet text. :)
Tackar, håller på att lära mig :)
Har jag inte med "<xsl:template match="toker-lankar/">" så skrivs inte värden ut alls.
Eftersom trädstrukturen ser ut så här:
toker-lankar/drivrutin-network/foretag så borde jag kunna ha toker-lankar i "template match" och sedan "drivrutin-network/foretag" i "for-each select", eller tänker jag fel?
ISO-8859-15 är som ISO-8859-1 men med euro-tecknet. Skriver 15 av ren vana, kanske borde återgå till 1'an. :h
Ändrar jag encoding till text, så påstår IE att den inte kan visa sidan eftersom det inte finns någon sådan encoding.
Har jag inte med "<xsl:template match="toker-lankar/">" så skrivs inte värden ut alls.
Eftersom trädstrukturen ser ut så här:
toker-lankar/drivrutin-network/foretag så borde jag kunna ha toker-lankar i "template match" och sedan "drivrutin-network/foretag" i "for-each select", eller tänker jag fel?
Nej, du tänker rätt. Vad jag menade var att du inte skulle ta bort den, utan endast byta plats på /-tecknet. Alltså från:
<xsl:template match="/toker-lankar">
Till:
<xsl:template match="toker-lankar/">
Du har säkert rätt, jag brukar alltid utgå från rooten ( Dvs. bara / ) när jag pillar XSL, så jag vet inte. :)
Ändrar jag encoding till text, så påstår IE att den inte kan visa sidan eftersom det inte finns någon sådan encoding.
Wierd, då verkar ju inte IE följa standarden. :h
Btw; encoding-attributet i xsl:output kan endast ha värdet text.
Hmmm... Var har du fått det ifrån SPiN ?
encoding skall innehålla en *textsträng* som definierar vilken teckenkodning (encoding) enligt rfc:n (http://www.ietf.org/rfc/rfc2278.txt ) som skall användas... t.ex. ISO-8859-1, UTF-8 eller US-ASCII.
värdet "text" är mycket riktigt inte en giltig teckenkodning...
Japp, ser det nu när jag kikade på w3c... Måste ha missuppfattat tidigare källa, vilken jag inte kommer ihåg vad det var. :r
Sorry, GunnarD!