webForumDet fria alternativet

XSLT padding

63 svar · 3 813 visningar · startad av newberg · sida 4 av 4

newbergMedlem sedan nov. 201040 inlägg

Kan man skriva "siffra" som en entitet eller liknande?
Så man skulle kunna skriva When String1 följs av "en siffra" så...

SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg

Jag står kvar vid mitt förra påstående;

SPiN skrev:

Jag tror att du har satt dig i en knipa som är svår att ta sig ur. Om det inte är omöjligt är det antagligen väldigt mycket jobb att få det att fungera. Tyvärr stödjer inte XSLT 1.0 reguljära uttryck (vilket XSLT 2.0 gör), så jag hade försökt få in något server-side-språk som parsar din data innan en XSL-mall gör resten av jobbet.

;)

Det du vill åstadkomma är ingenting man vanligtvis använder XSLT till, utan man gör det med strängmanipulering i ett språk med mer funktionalitet för det - som t.ex. reguljära uttryck.

newbergMedlem sedan nov. 201040 inlägg

Vad är det som stoppar mig från att använda 2.0?
Skulle jag kunna lösa mina problem då?

SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg

Jag har aldrig använt XSLT 2.0, så jag vet inte om allt går att lösa. Det som stoppar dig är att det är få processors som har implementerat 2.0 ännu, ingen webläsare och få bibliotek för den breda massan. Det finns en implementation för Java och .NET, Saxon, samt en processormotor som heter AltovaXML som används av t.ex. XMLSpy. Men beroende på hur du använder XSLT så kan det vara så att det är svårt att använda. Jag vet inte hur bra och breda dessa implementationer (Saxon och AltovaXML) är eller om de stödjer hela XSLT2.0-specifikationen.

127 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
123 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)