Jag har en template baserad på XML som jag har modifierat, gör det åt en grupp. Allting funkar fint på min dator lokalt, men när jag la upp den på servern så laddas inte första sidan. Jag försöka då öppna xml filen via browsern och då fick jag det fel meddelandet. Någon som har tips?? Har en deadline och vore OERHÖRT tacksam om jag kunde få hjälp snarast möjligt :birp
Only one top level element is allowed in an XML document. Error processing resource
12 svar · 1 371 visningar · startad av LisaM
Meddelandet säger alltså att du har flera element i rooten:
<?xml...
<element1></element1>
<element2></element2>
...förstår du?
Det får bara finnas ett rotelement:
<?xml...
<rotelement>
<element1></element1>
<element2></element2>
...
</rotelement>
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<slideshow
autostart="true"
timerbarvisible="true"
buttonsvisible="true"
captionbuildtime="1"
captionremovetime="0.8"
slidefadetime="1"
>
<slide
piclink="images/slide1.jpg"
showtime="8"
captionxoffset="30"
captionyoffset="150"
urllink="www.link.net/"
urltarget="_blank"
>
<text fontsize="40" fontcolor="0xFFFFFF" bgcolor="0x3399FF" bgopacity="100">SENASTE NYTT!!!</text>
<text fontsize="20" fontcolor="0xFFFFFF" bgcolor="0x3399FF" bgopacity="100">”Lägg din röst i höst” feat Ivan Martinez är ute</text>
</slide>
<slide
piclink="images/slide2.jpg"
showtime="8"
captionxoffset="100"
captionyoffset="60"
urllink=""
urltarget="_blank"
>
<text fontsize="18" fontcolor="0xCC00FF" bgcolor="0xFFFFFF" bgopacity="100">FRESH AND CLEAN</text>
</slide>
<slide
piclink="images/slide3.jpg"
showtime="6"
captionxoffset="30"
captionyoffset="150"
urllink=""
urltarget="_blank"
>
<text fontsize="24" fontcolor="0xFFFFFF" bgcolor="0xe2e2e2" bgopacity="100">18 sept</text>
<text fontsize="16" fontcolor="0xFFFFFF" bgcolor="0xe2e2e2" bgopacity="100">WITH THE NEW</text>
<text fontsize="20" fontcolor="0xFFFFFF" bgcolor="0x3399FF" bgopacity="100">cla</text>
</slide>
</slideshow>
<welcomeline>Välkomna till Invasion nydesignade hemsida.</welcomeline>
<teaser1
iconlink="images/service1.jpg"
><h3>Ny Singel ute!!!</h3>Invasion fick en förfrågan av LO att göra en låt där vi uppmanar alla att rösta i en Latin music style!Klicka här för att ladda ner den<br/><a href="http://www.invasion.se/mp3/rosta.mp3" target="_blank">> Klicka här för att ladda ner den</a></teaser1>
<teaser2
iconlink="images/service2.jpg"
><h3>2. Great variety and options</h3>Included with the template: A multitude of modules for all kinds of purposes that can be utilised as many times as you like. Colors and sizes can be customized!<br/><a href="index.html#/Our-Services-02-02/" target="_top">> READ MORE</a></teaser2>
<teaser3
iconlink="images/service3.jpg"
><h3>3. Unsurpassed usability</h3>I wanted to make this template as usable and intuitive as possible with a traditional but still very appealing design and layout.<br/>Your clients will love it!<br/><a href="index.html#/Our-Services-02-03/" target="_top">> READ MORE</a></teaser3>
Som sagt, du har flera element på samma nivå direkt under <?xml>; slideshow och welcomeline är ett exempel.
Jag har tyvärr ingen som helst erfarenhet med XML :(
Hur skulle jag kunna lösa detta då?
Nedan har jag lagt till <foo> direkt efter <?xml>, du kanske vill ändra namn på det.
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<foo>
<slideshow
autostart="true"
timerbarvisible="true"
buttonsvisible="true"
captionbuildtime="1"
captionremovetime="0.8"
slidefadetime="1"
>
<slide
piclink="images/slide1.jpg"
showtime="8"
captionxoffset="30"
captionyoffset="150"
urllink="www.link.net/"
urltarget="_blank"
>
<text fontsize="40" fontcolor="0xFFFFFF" bgcolor="0x3399FF" bgopacity="100">SENASTE NYTT!!!</text>
<text fontsize="20" fontcolor="0xFFFFFF" bgcolor="0x3399FF" bgopacity="100">”Lägg din röst i höst” feat Ivan Martinez är ute</text>
</slide>
<slide
piclink="images/slide2.jpg"
showtime="8"
captionxoffset="100"
captionyoffset="60"
urllink=""
urltarget="_blank"
>
<text fontsize="18" fontcolor="0xCC00FF" bgcolor="0xFFFFFF" bgopacity="100">FRESH AND CLEAN</text>
</slide>
<slide
piclink="images/slide3.jpg"
showtime="6"
captionxoffset="30"
captionyoffset="150"
urllink=""
urltarget="_blank"
>
<text fontsize="24" fontcolor="0xFFFFFF" bgcolor="0xe2e2e2" bgopacity="100">18 sept</text>
<text fontsize="16" fontcolor="0xFFFFFF" bgcolor="0xe2e2e2" bgopacity="100">WITH THE NEW</text>
<text fontsize="20" fontcolor="0xFFFFFF" bgcolor="0x3399FF" bgopacity="100">cla</text>
</slide>
</slideshow>
<welcomeline>Välkomna till Invasion nydesignade hemsida.</welcomeline>
<teaser1
iconlink="images/service1.jpg"
><h3>Ny Singel ute!!!</h3>Invasion fick en förfrågan av LO att göra en låt där vi uppmanar alla att rösta i en Latin music style!Klicka här för att ladda ner den<br/><a href="http://www.invasion.se/mp3/rosta.mp3" target="_blank">> Klicka här för att ladda ner den</a></teaser1>
<teaser2
iconlink="images/service2.jpg"
><h3>2. Great variety and options</h3>Included with the template: A multitude of modules for all kinds of purposes that can be utilised as many times as you like. Colors and sizes can be customized!<br/><a href="index.html#/Our-Services-02-02/" target="_top">> READ MORE</a></teaser2>
<teaser3
iconlink="images/service3.jpg"
><h3>3. Unsurpassed usability</h3>I wanted to make this template as usable and intuitive as possible with a traditional but still very appealing design and layout.<br/>Your clients will love it!<br/><a href="index.html#/Our-Services-02-03/" target="_top">> READ MORE</a></teaser3>
</foo>
Tack så mycket, det går att öppna XML filen iallafall, men konstigt så laddas inte den på swf.
Det skulle kunna bero på att Flashapplikationen antar att filen har en viss struktur. Hur läser Flash in filen?
hur ser jag det`??
Du måste kolla med den som gjort Flashapplikationen vilket format som förväntas.
antar att det ær omøjligt att fixa då jag inte har FLA filen
Det räcker med att du har en specifikation som talar om hur XML:en skall vara formaterad - har du en sådan?
Problem solved!
Tack så mycket Peter S för din tid. Uppskattar det :)