Mitt RSS formulär, http://www.jok.nu/rss.asp, skickas som text/xml och tittar man på det i en webbläsare eller validerar det i t.ex. w3c:s validator så ser allt okej ut. Men om jag vill hämta mina nyheter till t.ex Thunderbird, Firefox eller Widsets (mobil gratis javaapplikation) så fungerar det inte.
I Widsets ser det ut som att alla nyheter har samma datum, Thunderbird "verifierar källan" i en evighet och Firefox kunde inte RSS formuläret implementeras eller så händer inget alls.
Jag skapar RSS formuläret (eller ska man kanske säga flödet?) i en ASP applikation med Response.ContentType = "text/xml". Har ckså testat med Response.ContentType = "application/rss+xml".
Någon som har något tips eller ide om vad det kan vara??
Det står - This feed is valid - alltså borde det inte vara några problem. Dessutom så har t.ex. IDG samma varningar och lite till och den fungerar perfekt.
1a varningen klagar på att jag vill säga att det är iso-8859-1 som ska användas men servern som skickar dockumentet tycker något annat...
2a varningen klagar på tiden och jag testade rätta till det och ändra N till GMT i mitt datum format men då blir tiden felaktig. Jag vill inte behöva kontrollera om det är sommartid så därför gör jag som IDG och kör på N...
3e varningen har alla andra också som jag kollat och det fungerar ändå. Det står att den borde finnas med men behöver inte göra de...
Om man kunde lösa detta på ett annat sätt kanske. Jag har mina nyheter i en simplen Access databas och vill på något sätt skapa ett RSS formulär genom att använda ASP. Enda kravet är att det ska fungera i slutändan. Någon som har någon bra ide för att automatisera detta??