Ett av de vanligaste tipsen för folk som vill få bra ranking på diverse sökmotorer är just att inte köra med index.php?sida=startsidan och liknande.
Tyvärr...
2 svar · 213 visningar · startad av hoz
Hej!
Har fått problem med google. Har byggt en sida i php, i början var det en php-fil för varje del t.ex. gastbok.php, forum.php...
Det kan man väl säga att det är nu med fast att alla filer går igenom index.php så för att komma åt gästboken så är länken: index.php?ref=gastbok.php
Detta ändrade jag för att kunna updatera och ändra layouten mycket smidigare. För att sen städa upp lite på servern så har jag lagt alla filer förutom index.php i en mapp som kallas inc.
Och nu till problemet:
Innan denna ändring så var sidan topprankad på google inom de områden sidan handlade om, och google hittade gästboksinlägg och forumsinlägg, men nu gör den inte det!
Kan man inte ha denna struktur för sökmotorer eller måste man på något sätt berätta för sökmotorerna om detta?
Med Vänliga Hälsningar
/Fredrik
Ett av de vanligaste tipsen för folk som vill få bra ranking på diverse sökmotorer är just att inte köra med index.php?sida=startsidan och liknande.
Tyvärr...
Re: Problem med sökmotorer!
hoz skrev:
Detta ändrade jag för att kunna updatera och ändra layouten mycket smidigare. För att sen städa upp lite på servern så har jag lagt alla filer förutom index.php i en mapp som kallas inc.
Tips för enkel uppdatering?
I en functions.php har du header() och footer().
header skriver t.ex.
<HTML>
<HEAD>
</HEAD>
<BODY>
<TABLE STYLE="din_stil">
<TR>
<TD STYLE="din_stil">
footer avslutar sidan.
gastbook.php blir ju så här då.
<?
include("functions.php")
header();
echo "gästboken";
footer();
?>
Jag tycker detta är ett ganska smidigt sätt.