Kom precis på att jag skulle ha postat i "Förmedling av jobb eller tjänster", eftersom det finns folk där som kan mycket inom det här. :l
Jag håller på med en sida åt ett företag, som via ett annat företag hittade mig. ;)
Sidan är en webbkatalog där man ska kunna söka bland några tusen produkter, samt ha en adresslista på över 100 adresser till olika återförsäljare i Norden.
Jag kommer att göra (eller har gjort) följande:
- Design/layout
- ASP-kod
Det hela är egentligen inte så komplicerat eftersom det bara gäller att man har bra kod. Att lista några tusen produkter är nog inte så svårt.
Funktioner som ska finnas tillgängliga:
- Ett enkelt och användarvänligt administrationssystem. Man ska kunna använda det även om man inte kan något om datorer.
- Möjlighet att anpassa sidans layout i administrationssystemet.
- Olika säsongsteman på designen (byts automatiskt): vinter, vår, sommar, höst
- Listning av produkter, märkessorterade eller typsorterade. Detaljer om produkten kommer att öppnas i en popup.
- Möjlighet att beställa katalog.
Eftersom det är första gången jag gör något åt ett företag, så vet jag inte hur mycket jag ska ta.
En person på företaget (som blev anlitat av företaget som ville ha en webbkatalog) ringde runt och frågade, och berättade vad sidan hade för funktioner. Svaren han fick var väldigt varierande; vissa föreslog 14 000, medan andra sa att det skulle gå på 50 000.
När jag och han pratade i telefon föreslog han som exempel 10 000 kr, och bad även mig kolla med er hur en sån sida skulle gå på, med tanke på min ålder så att det inte blir för dyrt för företaget eller så jag inte får för lite?
Projektet kommer att gå igenom företaget (som blev anlitat av det andra företaget som ville ha en webbkatalog :p), därför kommer arbetet att ske legalt.