OK, jag skäms för att ha använt ett WYSIWYG program.
Jag har använt Dreamweaver MX för att lokalisera mig på mina sidor men använt Homesite för att skriva kod. MX funkade ganska bra för det la inte till någon kod av egen kraft, vilket föregångarna gjort.
Dreamweaver MX 2004 då? Måste vara den största buggen sen gossen Bill drog igång Microsoft Windows 1.1.
Jag öppnade en av mina filer i MX2004 och genast hade det skapats c:a 37 filer i den katalog var jag placerat mitt aspdokument.
Har jag gjort fel eller ligger felet hos Macromedia? Vill Macromedia bli någon form av B.Gates och skaffa sig hegemoni?
Inte för att jag är så kunnig som de flesta andra här men jag kommer uteslutande att jobba i Notepad i fortsättningen, om jag ens kommer att hålla på med Microsoft....
Charlotte Midkiff-Olofsson
P.S.
Ryktet säger att Bill Gates fru kallar utvalda delar hos honom för just "Microsoft". Nu vet vi var det namnet kommer ifrån. d.s.
Fått tag på en piratversion? ;)
Jag har inte haft några sådana problem och skäms verkligen inte över att använda DW. Faktum är att väldigt många designers jobbar i DW. :)
Att skämmas för att ha använt DW låter för mig som att skämmas för att åka bil -helt klart blir det mindre fel och olyckor om jag GÅR. Det tar dock betydligt längre tid.
Jag föredrar att använda bilen (DW ex). Jag eliminerar riskerna genom att skaffa mig kunskaper om dels hur bilen fungerar och dels vad det finns för allmänna regler att hålla sig till. Tjänar sen mycket tid.
Det låter som du, CharlotteM, använt den mycket tidsbesparande funktionen i DW MX 2004 att öppna ny fil utifrån ett givet template?
Jag kan aldrig tänka mig att ett fungerande, registrerat program utan tillåtelse och medvetet eller omedvetet kommando från mig, "skapar ca 37 filer"?
som att gå när man cykla åka bil å andra lätta hjälpmedel!
men jag tror som nån talare att pirat versionen av mx 2004 generar 2950 filer i din katalog då jag i skolan inte stött på detta problem!
klandra billgates och microsoft du!
vad vore en värld utan dem? dem har bidragit med massor inom dator världen och kommer så att fortsätta, visst att det buggar lite! men om du nu kan göra bättre själv vasse go börja koda eget OS / program!
Rom bygdes inte på en dag!
265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e