Sitter och har lite tråkigt här så jag tänkte leta igenom min HDD och se om jag hittade nått kul och märkte att jag har typ 3-4 olika kod-editorer liggandes som jag gjort, men aldrig avslutat. Så jag kliade mig lite bakom örat och bestämde mig för att jag ska ta och slutföra ett sånt program.
Min fråga lyder alltså; Vad är det för funktioner som du använder och vill ha i ett kodprogram?
Tanken är inte att ja ska knäcka VS.NET eller HomeSite eller nått och jag vet att det redan finns 1000-tals liknande hobby-nissar som jag som gör sånt här. Vill bara ha nått och göra och som eventuellt någon annan än jag kan få nytta av.
Jag vet själv att jag inte använder alla funktioner som finns i mina program jag har så jag tänkte alltså helt enkelt fixa ihop ett med just de funktionerna man använder, och kasnke lite extra godis också :)
Alla tankar och idéer på funktioner och annat rörande detta välkomnas, eller ja kanske inte alla men det får vi väll se ;)
poffe... jag söker ett progg med detaljerad färgkodning och funktion för fullscreen... då menar jag verklig fullscreen inte nån menyrad längt upp (det skall gå å skifta mellan normal och fullscreen med nått kortkommando) ... säg till när det är klart ;)
Färgkodningen är, som du kanske vet, inte det enklaste att få till, så den är prefekt alltså. Men jag har hållt på med den ett tag nu så det ska nog bli bra :)
Det kan vara samma sak, men jag vill svara nej. ;)
Code completion kan vara (om vi pratar om ASP till exempel) att du skriver Res och trycker ex. ctrl-space och editorn fyller i resten, så det blir Response. Intellisense hjälper dig med olika objektmetoder och properties när du sedan trycker ner punkten efter response. Se bifogad bild.