Vore jätte tacksam för hjälp från er. Jas skulle vilja fråga om hur man gör en jumpmeny i Dreamweaver då länkarna i menyn öppnas i ett annat fönster. Har testat att lägga till target blank men fungerar inte alls?!!
När man skapar menyn så kan man bocka i "Öpnna länk i samma sida" eller ... Men man kan inte välja nåt annat än det?!!!
Jag har hela sidan byggt i php och inga frameset där heller och jag vill öppna det i ett annat fönster.
Det verkar att jag har skrivit frågan otydligt. "öppna länken i " är som rullmeny med bara ett alternativ nämligen "samma fönster". Man tycker att det borde finnas ett annat typ "annat fönster" eller "blank" eller nåt liknande"
"In the Open URLs In pop-up menu, select a location in which to open the file:
1. Main Window opens the file in the same window.
2. Frame opens the file in the frame you select.
Note: If the frame you want to target doesn’t appear on the Open URLs In pop-up menu, close the Insert Jump Menu dialog box, and name the frame in your document. For information about naming a frame, see Viewing and setting frame properties."
Problemet är att Frame syns inte och jag fattar inte vad de menar överhuvudtaget här. Jag vill bara öppna det i ett annat fönster som _blank.