webForumDet fria alternativet

Cookie/session problem

3 svar · 227 visningar · startad av Viktor

ViktorMedlem sedan aug. 20021 752 inlägg

Jag har min hemsida på min lokala server som är koplad till internet med Telia ADSL så det är en dynamis ip, till den har jag koplat en domän adress som nu ligger på NameCheap. Jag vill att när man har skrivit in min domän så ska den alltid stå i adress fältet men när jag ställer in så (Frame Redirect) så fungerar inte session cookies (eller vanliga cookies) i internet explorer om man inte ställer ner den på lägsta säkerhets nivån. Min teori är att det är pga att domänen i adress fältet är anorlunda än den domän som ligger i kakan och det tycker inte IE om.
Någon som har någon ide om hur man kan lösa detta? Det är ju inte så roligt om användaren lägger till min sida som favorit och så byter jag ip...
Servern kör linux och sidan är skriven i Java.

/Viktor

Fredde MannenMedlem sedan nov. 20014 054 inlägg

Hade samma problem... kunde inte lösa det heller, utan fick helt enkelt skippa den idén jag hade!

Men man kan lägga kakan så att den funkar under hela domänen. Men om det funkar det är en annan sak! :l , eller så får du helt enkelt skaffa ett webhotell! :e

JAreMANNENMedlem sedan aug. 20002 272 inlägg

Du kan väl koppla din domän till en dynamisk DNS??
https://www.dyndns.org - Skaffa en gratis adress här som pekar mot ditt ip, när du får nytt IP av Telia så går du bara till den sidan och uppdaterar.

ViktorMedlem sedan aug. 20021 752 inlägg

Men om man har en domän så är det den man vill använda :)
Har haft min domän sedan 2000 så jag vill inte byta.

/Viktor

133 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)