webForumDet fria alternativet

Vad använder ni för editor?

Webbutveckling

149 svar · 6 685 visningar · startad av sudden · sida 8 av 8

Frågan, av sudden

Har en liten fråga! När ni skapar websidor...vad använder ni för editor/program? Skulle vara kul att veta :) Själv använder jag dreamweaver.

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan okt. 2004636 inlägg

jag skriver oftast för hand och använder DW MX i färgläge när jag checkar av. HTML-kit när jag kollar validitet och så.
Mest är det knackande "för hand" utan ngn WYSIWYG

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

1. Bygger upp sidan i ett WYSIWYG-program, helst Dreamweaver.

2. Finputsar därefter html-märkningen för hand. Editor spelar ingen roll, men jag har fastnat lite för Notepad2.

Medlem sedan juli 20041 183 inlägg

CrimsonEditor

Ingen automatgenererad kod och färgkodning för en massa olika språk. Helt gratis, en hel del unika funktioner och "lätt att bli kär i" :)

Medlem sedan okt. 2002341 inlägg

Oj...det var många svar...hehe.
Det var åratal sedan jag skapade den här tråden...kul att se så många svar ;)

Medlem sedan dec. 20042 245 inlägg

Hittills har jag testat många texteditorer såväl som wysiwyg-editorer, men hållit mig kvar vid wordpad (inte notepad)

Pace nämnde Notepad2, vilket visade sig vara mycket trevligt. Tack för tipset :)

Medlem sedan dec. 20045 inlägg

Hej Hej.
Jag är ny med hemsidebygge och är väldigt taggad :P
Har läst igenom lite nu och jag har bestämmt att jag nog vill testa en WYSIWYG-editor. Vilken tycker ni är bäst för "nybörjare"?
vilken/vilka har bra hjälp avsnitt och "kommaigång" avsnitt?
Gärna på svenska men inget krav.
Tacksam för svar.
//RoBBaN

Medlem sedan apr. 20012 427 inlägg

Dreamweaver. Börja med hjälpen i programmet.

Medlem sedan juli 20022 537 inlägg

LeonL skrev:

Ge mig namnet på en WYSIWYG-editor som låter mig välja hur jag vill att koden skall vara strukturerad (Intenderingsavstånd, satsavstånd m.m.) och skapar sidor validerar den webbstandard jag vill att den skall validera samt hanterar lager och CSS på ett bra sätt; så byter jag direkt. ;)

VS.NET 2005? ;)
Där kan du t.o.m. validera mot WCAG. ;)

Men du vägrar ju ta skuttet till ASP.NET.. :e

Medlem sedan juli 2003303 inlägg

CatZ skrev:

Jag kör stenhårt på Dreamweaver MX i MX codespace.... jag använder aldrig WSYWG eller va fan det heter... enbart codespace för mig.... jag ÄLSKAR!!!! dreamweaver mx's kod-färgning :e

Skaffa typ emacs eller vim då och gör en egen kodfärgning som är identisk till deras. På så sätt slipper du ha en massa bloat på datorn.

Medlem sedan jan. 20023 327 inlägg

lilja skrev:

CrimsonEditor

Ingen automatgenererad kod och färgkodning för en massa olika språk. Helt gratis, en hel del unika funktioner och "lätt att bli kär i" :)

Instämmer CrimsonEditor är guld värd!

355 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
209 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
143 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
207 ms — ändringar (db)