webForumDet fria alternativet

Brainstorn över virituellt kontor

Webbutveckling

14 svar · 529 visningar · startad av icaaq

Medlem sedan okt. 20005 273 inlägg
Frågan#1

Jag ska skapa ett virituellt kontor har jag tänkt. Och jag skulle vilja att ni mina virituella vänner hjälper mig att brainstorma ihop lite förslag på vad jag kan lägga till för funktioner. Jag har tänkt på följande punkter själv:

• Upload till skrivbordet
  • post it´s på skrivbordet
  • Almenacka
  • Register över telefon och mail

Vad kan jag implementera mer?

mvh icaaq

Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

kaffe påfyllning? nej men jag tycker det ser bra ut.. typ kan ju lägga till klocka annars tycker jag detta låter som en bra idée.. hur ska du göra det?

Medlem sedan juli 20011 129 inlägg

Det låter som en riktigt fin idé, ungefär samma funktioner som finns i outlook. Förutom att upload-funktionen av filer ger det lite extra piff!
Kanske ha någon slags uppgiftssida också där man kan lägga in uppgifter med tidsramar då det ska var utfört och en notis då tiden börjar bli kritiskt och så att man kan kryssa i de uppgifter som är utförda så att de inte ligger aktiva.

Kan du inte lägga upp scriptet på wF när du är klar? Det vore sketabra!

Menar du tekniken så kommer jag nog använda Lasso :l Det tycker projekt ledaren iaf men om jag får lägga mitt ord i leken så kommer det att bli ASP.NET, med en mySql.

Så komm igen nu och hjälp mig brainstorma lite nu :)

Medlem sedan nov. 20022 355 inlägg

Shema

Håller också på med virtuella miljöer för tillfället! Hade varit coolt om man skulle på något sätt kunna "kalla" på sin privata sekreterare för att få hjälp med olika saker!!!

/c-o

Medlem sedan juni 2000547 inlägg

Kanske en mail-funktion också som komplement till telefon & mail-registret.

Nu börjar det bli storm..... :D

Medlem sedan nov. 20022 355 inlägg

Internet?

Ska den virtuella världen ligga på internet eller vad? Isf ska man kunna vara många inloggade samtidigt?

Då skulle man t ex kunna be sekreteraren om att se vem som är "inne" osv.

Det ska vara på Internet

mvh icaaq

Detta ska vara en mötesplats för olika företag i ett projekt så man ska måste ju kunna se vilka som är inloggade ;)

Men jag förstår tanken med en virituell sekreterare till ett virituelt kontor :)

mvh icaaq

Medlem sedan juni 20014 290 inlägg

Titta på dom olika gruppprogramvara som finns ute på nätet.

Men det som brukar efterfrågas är en kalender där man kan boka in möten med flera personer och samtidig ser man om dom andra deltagarna redan har bokat andra saker på tiden som du vill boka.

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

GunnarD skrev:

Titta på dom olika gruppprogramvara som finns ute på nätet.

Men det som brukar efterfrågas är en kalender där man kan boka in möten med flera personer och samtidig ser man om dom andra deltagarna redan har bokat andra saker på tiden som du vill boka.

Det stämmer nog.

Interaktivisering med flertalet användare är något som efterfrågas.

Några sidor ni kan rekommendera på dessa gruppprogramvaror?

mvh icaaq

Medlem sedan nov. 2001183 inlägg

MDeamon tycker jag fungerar alldeles förträffligt för flera av dina önskningar. . Mer info här >>

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

Ett ordentligt kontaktregister där man kan söka, lägga till egna fält och liknande är nog en viktig del. :)

Tasklist som finns i Outlook är nog också en bra grej. Speciellt om man kan delegera tasks till andra. :)

252 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)