webForumDet fria alternativet

Automatisk utskrift.

Webbutveckling

15 svar · 393 visningar · startad av Ekström

Medlem sedan feb. 20022 594 inlägg
Frågan#1

Går det att göra så att en sida automatiskt skriver ut 2 kopior av sig själv? Alltså i skrivaren, om ni inte förstod det. :)

Medlem sedan juni 20022 599 inlägg

Automatiskt? Utan surfarens medgivande? Det får man ju verkligen inte hoppas att någon webläsare stöder.

Kunde ju bli pinsamt om man surfar porr på jobbet och har en skrivare på en annan våning, menar jag ..:OO

Nästan så jag håller med om det. Detta får kanske bli en uppgift för nån som kan C++ (el annat), som gör så just om man besöker sidan hej.se (exempel) så skrivs den ut.

Tror inte att det har så mycket med C++ eller .NET att göra. Du får nog göra en egen webläsare och sen pracka på alla andra den.

. :)

Stor chans att jag tänker göra det, grabben. :)

Nämen det går alltså inte att ställa in det på nåt sätt?

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Om du kan sända över tangentbordstryckningar till mottagaredator.
Ctrl+P 2 Enter ???

Jag kan ordna så den som kör sidan måste ladda hem ett program som gör så innan de kommer åt sidan.

Kan man skicka knapptryckningar via ett separat program så då?

Nämen det går alltså inte att ställa in det på nåt sätt?

Inte vad jag vet. Dom som lanserade en webläsare med den "featuren" skulle nog inte bli långlivade (eller populära). Men som sagt, detta har ju inget med .NET att göra.

Det förstod nog också jag egentligen. Men nu pratar jag inte om webbläsaren, utan om det går att skicka sån info genom ett separat program.

Är det möjligt?

Ja, allt är väl möjligt. Men om nu en surfare frivilligt kör ett klientprogram som skriver ut 2 sidor från en IE-instans så kan han ju lika gärna manuellt trycka Ctrl-P två ggr? Känns som en omständig lösning.

Nej, det är det faktiskt inte. De som kommer ladda ner programmet är då lärare. Sen kommer elever använda datorn för att göra ett test online.

2 kopior av elevens resultat ska skrivas ut. Spelar ingen roll vad eleven tycker i detta fallet.

Hängde du med? Har en förmåga att skriva luddiga förklaringar :)

renholm eller NETwork skulle kunna flytta denna tråd till Programmering - Övrigt. :)

Visst hänger jag med.

I så fall skulle jag nog snabbt skapa en app i VB (tex) och kapsla in en IE-Controll i den.
När en viss fördefinierad sida dyker upp så skulle jag anropa:

browserCtl.ExecWB OLECMDID_PRINT, OLECMDEXECOPT_DONTPROMPTUSER

..två ggr.

Medlem sedan jan. 20012 204 inlägg

seriöst... vad ska du ha detta till?

Medlem sedan dec. 199982 inlägg

Jag har också letat efter detta. För intranetsystem när man t.ex. vill ha kvittoutskrift. Jag skulle vilja ha följande i explorer: att under säkerthet kunnat sätta sidor/domäner/ip'n som får skriva ut utan att man går via "utskriftsrutan".

369 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
234 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
237 ms — ändringar (db)