Det är inte en webbeditor med färgkodning du är ute efter?
Jag vill ha ett program, exakt som Notepad, där man kan skriva i olika färger. Detta hade varit väldigt praktiskt när man vill skilja olika slags koder etc.
Någon som har något tips?
41 svar · 1 217 visningar · startad av trexter.com
Jag vill ha ett program, exakt som Notepad, där man kan skriva i olika färger. Detta hade varit väldigt praktiskt när man vill skilja olika slags koder etc.
Någon som har något tips?
Det är inte en webbeditor med färgkodning du är ute efter?
UltraEdit är bra. Det är definitivt inte exakt som notepad, men du kommer uppskatta skillnaderna. Det går att ladda ner förinställda färgkodningar för de flesta programmeringsspråken. Dessutom kan man definiera sina egna färgkodningar.
UltraEdit r00xor ! ;)
Jag har Windows Xp Home Edition. Är det 32- eller 16-bitars?
Fixa Macromedia HomeSite.
Den är bäst!
32-små härliga bitar
Mmm.. Ultraedit ska det vara!
*Harklar* Var kan jag hitta Ultraedit? Och är det grattis?
Ursprungligen av Coper *Harklar* Var kan jag hitta Ultraedit? Och är det grattis?
och kostar $35.
-> Moderator
Varför blev tråden flyttad till "Webbeditorer"? UltraEdit är ju användbart till så oerhört mycket mer än att knacka html-kod med.
Jag uppfattade det som att det var webbeditorer tråden gällde, därför flyttade jag hit den. Är så inte fallet, flyttar jag gärna bort den igen, så den ligger där den ska.
Säg till i så fall, trexter.com, om det inte var fallet.
Tillägg: Svårt med forum som saknar aktiv moderator, så man får ta sig lite chansningar ibland. Hjälp oss att hjälpa, ge mig en trådplacering! :)
Mvh,
@nders
HTML Kit använder jag, tycker den är toppen, då man superenkelt direkt kan arbeta från ftp'n... :)
(såg inte att det skulle vara exakt som notepad,sorri)
Precis som caze rekomenderar jag också HTML-kit, ett väldigt bra program! :D
jepp, HTML kit är väldigt bra, men det är ju faktiskt inte direkt som notepad, lite större program, med grymt många fler inställningar ;)
Japp, HTML-kit är kalas, men jag gillar nog HomeSite ännu bättre :)
Bra spango! Heja HomeSite! :e
EditPlus är bra snabb och har tillräckligt med inställningsmöjligheter.
klart bäst är Textpad.
lite småkrångligt att få igång kanske. men nu kan jag inte leva utan den. "visar olika färger" när man kodar. gör det lätt att se om/var man har gjort fel i koden. kodar all php html med den. även lite java o c. mkt bra eftersom man med en enkel knapptryckning kan anropa externa program, exempelvis en kompilator som kompilerar den aktuella koden o sen kör igång programet. det finns *.syn filer att ladda hem från sidan som används för syntax highlightning (heter det så?) till de olika programspråken. textpad über alles.
InterDev är bra om man kodar ASP-VBScript/JScript p.g.a. sin "intellisense". Annars är väl editorn kanske dålig.
HomeSite däremot är mycket trevlig. Synd bara att den nu är integrerad i Dreamweaver. :(
Jag kör också med textpad, tycker den e helt kanon.