Jag skulle nog säga att Ultradevs inbyggda funktioner så som att skapa olika objekt inte är mycket att hurra över.......
Jag har ju iofs inte lagt ner så mycket tid på att lära mig det heller, men jag skulle nog satsa på Homesite......
mvh icaaq
10 svar · 493 visningar · startad av da97enla
Hej
Antar att alla här är emot att använda ultradev eller? Ska man koda allt för hand eller ska man använda de verktyg som finns tillhands? Skulle vara intressant att höra era åsikter.
mvh
Enla
Jag skulle nog säga att Ultradevs inbyggda funktioner så som att skapa olika objekt inte är mycket att hurra över.......
Jag har ju iofs inte lagt ner så mycket tid på att lära mig det heller, men jag skulle nog satsa på Homesite......
mvh icaaq
Kör med Microsoft Visual InterDev själv, har svårt att se nått bättre framför mig.
Och ibland när jag behöver WYSIWYG hjälp för tabeller osv. så kör jag Golive 5, utmärkt kombination tycker jag.
Om du inte ska använda UltraDev för att bygga själva ASP-koden tycker jag du kan köra vanliga Dreamweaver. Om du kan leva med att ASP-koden alltid är grå. :) Personligen tycker jag inte att det finns någon bättre WYSIWYG-editor.
Ursprungligen av His Divine Shadow Kör med Microsoft Visual InterDev själv, har svårt att se nått bättre framför mig.
Det är svårt att föreställa sig sådant som man inte sett... ;)
InterDev är trevlig med sin toolbox och integrering med serverkomponenter, men kollar man på själva editorn så har den inte ens hälften av de funktioner som utmärker en bra editor.
Jag är tvingad att använda InterDev på jobbet (p.g.a FP), men som tur är så finns det en funktion som gör att man kan öppna filerna i en extärn editor med lite mer nödvändig funktionalitet.
Mvh, Vide
Jag måste hålla med skarre och icaaq!
Använder själv Ultradev för programmering i "HTML" läget för att få färgad kod, och sen för tabeller mm så använder jag WYSIWYG läget!
Däremot kan jag inte förstå His Divine Shadow hur han kan använda GoLive!!! Det programmet lägger till mer skitkod än vad frontpage gör! Så det programmet kan jag inte rekommendera!
Hadde problem med 4 av Golive, men med 5:an har jag inte haft några sådana problem, men jag gör nästan ändå bara tabell editering i Golive.
Vide, vad då för funktioner?
Ursprungligen av His Divine Shadow
Vide, vad då för funktioner?
Framför allt skall du kunna konfigurera större delar av editorn, men det antar jag inte att det finns så många som gör.
Några funktioner som måste finnas i en texteditor värd namnet:
Avancerad konfigurerbar färgkodning
Block select
Smart textcursor som kommer ihåg positioner
macro
bookmarks
Dynamisk hjälp för taggar och objekt.
listan kan göras lång, men dessa är de viktigaste för effektiv kodning, utan dessa skulle jag koda mycket saktare och jag skulle lätt bli irriterad över editorn som inte klarar det mest vesäntliga.
Mvh, Vide
Det är svårt att föreställa sig sådant som man inte sett...
InterDev är trevlig med sin toolbox och integrering med serverkomponenter, men kollar man på själva editorn så har den inte ens hälften av de funktioner som utmärker en bra editor.
Jag är tvingad att använda InterDev på jobbet (p.g.a FP), men som tur är så finns det en funktion som gör att man kan öppna filerna i en extärn editor med lite mer nödvändig funktionalitet.
Framför allt skall du kunna konfigurera större delar av editorn, men det antar jag inte att det finns så många som gör.
Några funktioner som måste finnas i en texteditor värd namnet:
Avancerad konfigurerbar färgkodning
Block select
Smart textcursor som kommer ihåg positioner
macro
bookmarks
Dynamisk hjälp för taggar och objekt.listan kan göras lång, men dessa är de viktigaste för effektiv kodning, utan dessa skulle jag koda mycket saktare och jag skulle lätt bli irriterad över editorn som inte klarar det mest vesäntliga.
Jo, du har verkligen klarat av att brutaldissa InterDev, men du har inte föreslagit samt motiverat något bättre alternativ som innehåller alla de "features" som du förespråkar så gott. ;)
Ursprungligen av oelbal
Jo, du har verkligen klarat av att brutaldissa InterDev, men du har inte föreslagit samt motiverat något bättre alternativ som innehåller alla de "features" som du förespråkar så gott. ;)
Det är för att jag inte har hittat en perfekt editor, jag betvivlar starkt att den finns... ;)
Textpad har allt utom dynamisk hjälp. HomeSite har många bra funktioner, men saknar också några vitala delar. Dessa två använder jag flitigt.