crisse6Medlem sedan dec. 20002 526 inlägg Tjabba!
Jag är lite på jakt efter en bra html-editor av sorten "What You See Is What You Get" (jag är för slapp för att sätta mig och koda själv ;) ) så är det ngn som vet någon höjdar webeditor?
Tack!
------------------
My name is Chris - Chris dangerous!
[Redigerat av crisse6 den 04 dec 2001]
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg HomeSite eller Dreamweaver kanske?
------------------
Jag skulle gärna ha en signatur men orkar inte fundera ut någon som är fyndig nog....
QimenMedlem sedan juni 20015 009 inlägg Gratis eller betala? Ifall du betalar så är väl frontpage eller Dreamweaver för dig. Vill du ha någon gratis kan du går till Tucows.
------------------
Fem miljoner fluggor kan inte ha fel, ät bajs.
[Redigerat av Qimen den 04 dec 2001]
crisse6Medlem sedan dec. 20002 526 inlägg har dreamweaver, men det hänger pung tycker jag... så för min del ligger det brunt till... :(
är det ngn som kan förklara det som är sååååå bra med dreamweaver?
------------------
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Om du nu har Dreamweaver så kan du börja med att gå igenom tutorials och läsa dig fram till hur du skall göra i manualen (pdf-filen som ligger på skivan) så vet du hur den funkar. ;)
------------------
Jag skulle gärna ha en signatur men orkar inte fundera ut någon som är fyndig nog....
BeckisMedlem sedan jan. 2001142 inlägg Dreamweaver är helt suveränt. Det är lätt att arbeta med då man kan använd skikt i princip samma sak som i photoshop. En annan fördel är att man får många javascript gjorda av programmet istället för att skriva in det själv i koden.
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg
är det ngn som kan förklara det som är sååååå bra med dreamweaver?
Du kan lätt jobba med både koden och det grafiska gränssnittet. Den slänger inte in en massa skräpkod som du inte har bett om...
------------------
/Tor
www.tor.nu
crisse6Medlem sedan dec. 20002 526 inlägg okej.... låter ju bra!
bara typ fråga, hur lägger man en bild som bakgrund i en cell i dreamweaver??? jag kan ju html koden, men är lite för slapp för att skriva den flera ggr....
------------------
Klassa tabellcellen och använd CSS för det.
------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg Tryck på F1 och leta efter "Ange kolumn-, rad- och cellegenskaper"
------------------
/Tor
www.tor.nu