Jag använder just nu Homesite när jag kodar ASP. Men nu vill Hanns på Incordia att alla ska använda Visual InterDev p.g.a. att den har en funktion så att flera kan arbeta på samma projekt och det inte finns någon risk att något sparas över när man arbetar med det samtidigt.
Har inte Homesite någon sån funktion?
Föredrar verkligen den editorn..
I projekt-vyn(filhanteraren) i Interdev kan du högerklicka på en .asp-fil (eller vilken fil du vill) och välja "öppna med", då kommer filen att kontrolleras av Interdev men du kommer att editera filen i HS.
------------------ Vide rox = new Vide();
rox.learn("C#"); webeye.nu
Jag har också jobbat i en del projekt där man använt InterDev av just den anledningen som du tar upp Erik.
Eftersom jag bara har haft en liten del i dessa projekt har jag helt enkel öppnat filen i InterDev och koppierat koden till ett annat program och sedan klistrat tillbaka den när jag är klar. :e
Kanske inte världens mest effektiva lösningen men... ;)
------------------ /Tor
Även dom som inte vågar leva dör nån gång.
Låter som en bra lösning! ;)
Men ja.. Håller man på och testar lite CSS, HTML och andra prylar på nåt system så tror jag nog det kan vara bra att göra så. :)
Eh, jag citerar mig själv, eftersom du verkar missat det:
I projekt-vyn(filhanteraren) i Interdev kan du högerklicka på en .asp-fil (eller vilken fil du vill) och välja "öppna med", då kommer filen att kontrolleras av Interdev men du kommer att editera filen i HS.
------------------ Vide rox = new Vide();
rox.learn("C#"); webeye.nu