Varje gång jag öppnar HTML-fönstret så har DW flyttat om koden så att den ligger på ett par rader. Den förstör hela min fina indentering.
Jag kör DW 3.
------------------
/Tor
9 svar · 456 visningar · startad av Web-Tor
Varje gång jag öppnar HTML-fönstret så har DW flyttat om koden så att den ligger på ett par rader. Den förstör hela min fina indentering.
Jag kör DW 3.
------------------
/Tor
Fattar vad du menar :l
Har man kodat lite för hand och rättat till alla tabellerna så att alla <tr> och <td> ligger i en prydlig rad och sedan går in i DW med den koden så ser det ut som ett enda hafs sen.
Alltså koden "skjuts" imot mitten på vissa ställen och det blir allmänt rörigt.
Lite synd. Men över lag så skulle jag inte vilja vara utan DW :)
------------------
<A HREF="mailto:chavez@post.netlink.se">Mvh Chavez
</A> UIN: 73975020
Skulle vilja vända på den frågan.
Varför inte :q
Programmet gör många "rutinsaker" mycket snabbare. Sedan kan det iofs bli pyttelite bökigt ibland. Men det kan man lösa med handkodande då.
------------------
Var inte så allvarlig när jag skrev det. :)
Men jag skulle i alla fall aldrig använda det. :)
Leker lite med det ibland när vi har webbdesign i skolan och visst, det går ju lätt att dölja/visa lager och andra saker, men mycket mer fördelar ser jag inte.
------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/
Var inte jätteallvarlig jag heller. Men du menar inte att du sitter och hantkodar alltid?
Eller använder du dig av någon annan editor?
r\: Kom på att detta kanske inte skall disskuteras här. Startar en ny tråd i detta formumet istället.
------------------
[Redigerat av Chavez den 14 mar 2001]
Hjälp! Vi har en tråd som spårat ut här x(
Chavez, du har fattar det hela. Jag har letat i inställningarna men hittar inget som har med mitt fel att göra.
OT
Alla har vi olika sätt att arbeta på. Jag använder Dreamweaver och trivs bra med det. Ett enkelt verktyg som ger dig bra kontroll över både kod och layout
/OT
Nå, har vi nån som är kung på DW som kan hjälpa mig?
------------------
/Tor
Jag kan inte något om DW, men i GoLive som jag använder av samma anledning som andra (snabbt göra rutinsaker) så finns det inställningar dels för att få "indents" i koderna (eller inte) och även radbrytning (eller inte). Detta för att få en bra överblick (eller inte) över själva html-koden.
Det vore ju konstigt om inte Dreamweaver har samma inställningar. Kolla Preferences och Source eller nåt liknande.
------------------
/Petra
If you see someone without a smile, give them yours.
Jag kan inte något om DW, men i GoLive som jag använder av samma anledning som andra (snabbt göra rutinsaker) så finns det inställningar dels för att få "indents" i koderna (eller inte) och även radbrytning (eller inte). Detta för att få en bra överblick (eller inte) över själva html-koden.
Det vore ju konstigt om inte Dreamweaver har samma inställningar.
DW4 har exakt samma inställningar. Men jag vet inte hur det ligger till med trean.
------------------
webmaster resources