aasahMedlem sedan mars 20034 471 inlägg Jag är medveten om att det finns en 11 år gammal tråd som är väldigt snarlik, men misstänker att merparten av de gamla svaren inte är så intressanta längre... Jag valde därför att skapa en ny... :)
Jag har bytt dator till en med Windows 8.1. Vad finns det för bra kodeditorer som används idag och funkar på detta OS?
Det är visserligen till ett hobbyprojekt, men jag vill absolut ha parentesmatchning, syntax highlighting, find in files, gärna kodförslag och jag tror att jag måste kunna spara filer i utf-8.
Tips? Idéer? :q
drewMedlem sedan mars 2007845 inlägg Komodo Edit eller IDE (Edit är fri men IDE är inte det).
notepad++ (inte helt säker på namnet där)
xtremeMedlem sedan juli 20002 056 inlägg cascaMedlem sedan feb. 20005 891 inlägg Förutom alla +1 på Sublime (vars supremacy även jag håller med om) ;) så ska ju Brackets vara lite i ropet.
prplxrMedlem sedan juni 2012582 inlägg Jag älskar Dreamweaver i kodläge. Fantastiskt! Letade länge efter en ersättare till Crimson Editor. Ville ha samma "känsla" i kodförslag och liknande och Adobe levererade!
Nate.AMedlem sedan mars 2006296 inlägg Jag har kört Sublime Text ganska länge nu och rekommenderar det varmt. Tyvärr verkar utvecklingen stannat av lite, version 3 har funnits som beta länge men det verkar inte hända så mycket. Jag har börjat kika på Atom (https://www.atom.io) som GiHub utvecklar, påminner mycket om Sublime och verkar som ett riktigt bra alternativ.