webForumDet fria alternativet

Någon som kan bygga en funktion för bilduppladdning med anpassningar ?

Webbutveckling

1 svar · 648 visningar · startad av everstuff

Medlem sedan jan. 20131 inlägg
Frågan#1

Jag driver en e-butik och har nyligen lanserat "egen designade mobilskal" Det går ut på att kunden skickar mig en bild som jag sedan trycker på ett skal.

Jag undrar om det finns någon här som kan tipsa mig om hur jag kommer i kontakt med någon som kan bygga en sådan funktion enligt nedan:

1. Kunden ska kunna välja en bild på sin dator att ladda upp.
2. Kunden ska sedan välja vilken telefonmodell (för närvarande tre olika)
3. Vill då att bilden ska synas i en mall/simulerat mobilskal utifrån ovan val. Där ska det även framgå hål för kamera mm.
4. Kunden ska sedan kunna rotera, bekära, och ändra storlek på bilden samt placera den så som denne vill.
5. När kunden är nöjd ska det gå att slutföra och skicka bilden till mig via mail eller FTP. Och även ange ett ordernummer som filen döps till.

Som bonus skulle det ju vara trevligt om det gick göra ännu mer avancerat genom olika layoutmallar och kanske möjlighet att lägga in egen text mm.

Det finns flera liknande funktioner på nätet som gör ungefär samma sak, här nedan är några att titta på:
stickerapp.se/eget-iphone-skal/iphone-5/
http://www.iphonebutiken.se/designa-iphone-5-skal-2713.html

Medlem sedan mars 2007845 inlägg

Du kan ju testa i Jobb & Tjänster (mot betalning) om du vill betala för det. Annars finns det en kategori för ideella också.

Google kanske är ett annat alternativ.

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)