Oohh... Jäklar vilka färger... Gillar inte temat på sidan alls.
Tips till ett nystartat forum?
72 svar · 9 083 visningar · startad av Techbjörnen · sida 2 av 4
Frågan, av Techbjörnen
Jag håller som sagt på med ett nytt forum swehackerz.se och jag undrar om det finns något snyggt tema eller några idéer... Vad tycks om temat och jag vill jättegärna ha tips på vilka färger och något nytt som jag kanske kan testa.
Läs frågan i sin helhet →Nej, men kan ni ge tips på ett tema då? Vilka färger är alla ute efter. Temat är för kritiserat, så dåligt är det väl inte för att vara ett forum med inriktning på IT-säkerhet och hacking.
Bakgrunden är ju helt svart och texten vit eller ljusgrå. Det brukar sägas (minns inte på rak arm var men det är väl en allmän uppfattning?) att det är lättare att läsa mörk text på ljus bakgrund än tvärtom. Alltså inte helt vit eller grå (ser då lite färglöst ut) men ljust grön, blå, gul eller kanske röd bakgrund och mörkgrå eller svart text borde se bättre ut.
Du får ju pröva dig fram. Det är svårt att föreställa sig exakt vad som blir bäst om man inte har sett något alternativ.
Ok, det bästa är alltid att pröva sig fram faktiskt ;) men så mörk är väl inte bakgrunden? Den är ju grå, inte svart.
Sidan är väldigt jobbig att läsa just nu. Som sagt, ljus bakgrund, mörk text. Jo, bakgrunden är mörk, texten är till och med ljusare än bakgrunden
Mm, det är såklart lättare att läsa mörk text på ljus bakgrund. Men innehållet är också viktigt, tycker ni att det är för mycket OT som jag måste radera?
På vilket sätt tycker du inte att du har lyckats? Du har ju fått till ett forum i vilket det går att skriva inlägg i trådar, ett tresiffrigt antal inlägg och ett tvåsiffrigt antal medlemmar har du ju fått. På det sättet fungerar det ju som ett forum. Dock är det ju, som flera i denna tråd påpekat, lite väl mörk bakgrund.
Ja men då ser det ljust ut för forumet. Jag är glad för det. Jo, jag vet att det är så med temat men det ska bytas någon gång, men kanske inte just nu ;)
Nu har jag skaffat mig ett nytt tema på swehackerz.se
Eller ja, jag fick byta tillbaka, verkade som att grönt inte heller passade. Men vi har en ny logga.
Bara en fråga, någon som kan säga hur det ser ut med loggan? Måste jag ändra på den?
Äntligen! Jag gjorde ett eget tema med lite CSS och inspiration. Vad tycker ni om bakgrunden (blå/svarta) blir man yr av det?
Jag blir yr
Men... blir du det nu? Jag har lagt till en mindre störande version.
Jag blir fortfarande yr. Kör på mörk text på ljus bakgrund
Jag vill inte vara elak men håller med onkleborg. Det är väldigt jobbigt att läsa som det är nu.
Ja, texten i loggan är jobbig att läsa, men i övrigt verkar det tydligare än sist. Inte svårt att läsa texten och jag tror att bakgrunden just där text står är lite ljusare nu, men det vore bra om alla bokstäver i loggan syntes lika tydligt, även de i ordet före Forums ;)
Ja, texten i loggan är jobbig att läsa, men i övrigt verkar det tydligare än sist. Inte svårt att läsa texten och jag tror att bakgrunden just där text står är lite ljusare nu, men det vore bra om alla bokstäver i loggan syntes lika tydligt, även de i ordet före Forums ;)
Jo visst! :)
Ska fixa till det, håller på att skissa lite på hur det kan se ut.
Någon som vet vad jag kan lägga till i reglerna på forumet, kan ni tipsa mig och läsa igenom samt se om det är något som inte känns komplett.