webForumDet fria alternativet

Skuggor runt diven.

Webbutveckling

8 svar · 972 visningar · startad av Forcevision

Medlem sedan mars 2007217 inlägg
Frågan#1

Tja !

Har funderat på att fixa en skugga runt min div, och har provat med gimp på olika sätt men hur fasen får man så skuggan följer runt divens hörn ?

/Force

Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

med CSS3 så kan du använda dig av box-shadow http://www.css3.info/preview/box-shadow/ och även border-radius så löser du båda dina frågor, men det stöds inte av <IE9

Okej det fungerar inte, men jag har en egen webserver kan det vara så att den inte stödjer css3 på denna ?

En webbserver har absolut INGET med vad CSS/HTML att göra, det är upp till webbläsaren att tolka vad den ta emot webbservern, så det är självklart att du inte ha en webbserver som har stöd för CSS3, de har och kommer aldrig att få stöd för det för den struntar i hur något renderas på klientsidan.

okej då är det avklarat. :)

Vad kan då felet vara. Css3 behöver det en separat fil eller kan man blanda css3 med vanlig css kod ?

Ja, det är inga problem att ha CSS3 i dina CSS1 och CSS2 spelar ingen roll ;)

Kom ihåg det fungera inte lägre versioner av IE (IE9 har det men inget lägre), postar din CSS + html kod eller länkar till det så kan man se vad du har missat.

He he jag fixade det. Jag tänkte helt fel, jag gjorde en div extra och la in koden i, istället för att lägga den i den diven skuggan skulle vara.

Helt fel av mig. Tackar för hjälpen ser riktigt snyggt ut.
Någon mer länk med lite tips på olika css3 design saker ?

Den länken jag skickade har bra saker men även http://css3please.com demos på en del CSS3 stöd.

Glöm inte sätt din tråd som löst med.

Okej tackar nej fixar det.

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)