Jag undrar om någon har ett bra tips på hur en man kan lägga upp ett filmklipp på en lösenordsskyddad hemsida där filmen inte går att ladda ner till datorn? D.v.s. användaren ska bara kunna se filmklippet så länge den har kvar inloggningen till sidan.
Ska man använda t.ex. Flash, Silverlight, HTML5, Media Player, Real Player? Strömmat eller inbäddat? Är JWPlayer en bra lösning? Något annat?
Tack för svaret, som jag misstänkte då... Finns det något bra sätt att göra det för svårt för "den vanlige användaren" då?
Mvh Johan
Svenne Banan klarar nog inte att spara ner filmklipp alls, oavsett vilket format du använder. Undantaget är väl QuickTime där jag har för mig att det t.o.m. fanns "spara" som menyval. Men å andra sidan används det formatet sällan nuförtiden.
Enklast och bäst (och absolut vanligast) är att konvertera klippet till .flv (Flash video) och därefter spela upp det i valfri flash-spelare, som t.ex. JWPlayer som du nämner.
Tack, jag får helt enkelt testa mig fram och se om jag hittar en bra lösning. JWPlayer ser bra ut, hoppas det går att integrera med Joomla på ett bra sätt. :)
Mvh Johan
259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849