webForumDet fria alternativet

För grötig design på bloggen ? - En design fråga efter tycke och smak.

Webbutveckling

3 svar · 1 070 visningar · startad av Lindström

Medlem sedan jan. 2003821 inlägg
Frågan#1

Jag har en blogg, eller blogg och blogg..men låt oss kalla det för en blogg endå.

En "blogg" som jag lägger upp material som jag vill dela med mig utav. Inte varje dag, utan det blir då och då när inspirationen faller på. Men det jag skulle vilja fråga er om, det är om det är för... hm.. "grötigt" med designen i själva bloggen ? Eller kan ni läsa den som den är, enklelt och funktionellt. Eller är det något ni skulle vilja ändra på, rent design mässigt.

Rent praktiskt och funktionellt. Kanske jag kan ändra på något som inte känns bra för er besökare.

Kom bara ihåg, att alla ändring i designen i bloggen måste gå hand i hand med resten utav designen på sidan.
Men förutom det så är det fritt fram och komma med idéer och förslag.

http://livohelvete.se/

Medlem sedan sep. 20051 758 inlägg

Det är alltså samma innehåll på sidan som den du hänvisar till i http://www.webforum.nu/showthread.php?t=181671, men sidan du hänvisar till i denna tråd har inte www i URL-adressen. Hänvisar till den tråden som är i avdelningen Hemsidekritik, men denna tråd ligger i Webutveckling - Övrigt :OO

Medlem sedan jan. 2003821 inlägg

b242569 skrev:

Det är alltså samma innehåll på sidan som den du hänvisar till i http://www.webforum.nu/showthread.php?t=181671, men sidan du hänvisar till i denna tråd har inte www i URL-adressen. Hänvisar till den tråden som är i avdelningen Hemsidekritik, men denna tråd ligger i Webutveckling - Övrigt :OO

I det här fallet i fråga, så är det bloggen jag är ute efter. Ingenting annat. Skit i resten utan sidan. Utan fokusera dig bara på bloggen. Det jag är ute efter, det är om det är för "grötigt", om man känslan utav att själva upplägget med bilder och text, om det är lättläst, eller inte. Eller om det är något man behöver ändra på.

Så fokusera sig du dig bara på bloggen. Och ingenting annat.

Det är inte så att jag är ute efter att få någon form utav omdömmen, eller kretik för något. För då hade jag kunna lägga tråden på ett mer lämpligare ställe. Utan jag är bara ute efter att få höra om själva bloggen är svårläst eller inte. Och visst,..jag skulle kunna lägga tråden under "Hemsidekritik". Men då hade jag fått fan för det oxå, för att jag hade lagt tråden på fel ställe. Så därför blev det att jag la tråden där den ligger nu.

Sen får någon, om det nu är så att jag har råkat lägga tråden fel, att man då får lägga den på rätt ställe. Men jag gick bara efter vad jag själv tyckte den skulle passa in bäst för att kännas rätt.

Medlem sedan sep. 20051 758 inlägg

Texten är då rätt så lättläst, men det är ju lite varierande fonter. Kanske att det skulle upplevas något behagligare om det som ser ut som det var skrivet för hand med penna får en mer "tryckt" font, men det är ju svårt att säga utan att ha sett något alternativ.

Så har du lite avstånd mellan text och parenteser. I gästboken Namn ( ett måste ): Jag såg inte genast vad det stod. Bör inte vara mellanslag utan Namn (ett måste):

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)