Okej.
Formulär till smartphones.
69 svar · 8 340 visningar · startad av Forcevision · sida 2 av 4
Frågan, av Forcevision
Tja ! Hur gör man om man enkelt skall fixa ett formulär till smartphones ? Formuläret skall endast skickas till en e-mail. Mvh Force
Läs frågan i sin helhet →vet inte om PHP har för mig att du kan kontrollera ord i en array, bara att köra checken på om ordet som skrivs in finns i arrayn med godkända ord.
voigtann1 tänker nog på funktionen in_array()
http://se.php.net/manual/en/function.in-array.php
Nu har jag fått mitt formulär att fungera. Men nu när jag får formuläret till mailen så alla å ä ö är massa andra konstiga tecknen. Hur får jag dit å ä ö ?
Detta med åäö googlade lite på det och hittade att man måste skicka med detta i formuläret:
$headers = "MIME-Version: 1.0\r\n";
$headers .= "Content-type: text/plain; charset=utf-8\r\n";
$headers .= "Content-Transfer-Encoding: 8bit\r\n";
Men lägger jag till detta och skickar med det i formuläret kommer inte formuläret till mailen.
Hur ser den kod du använder för att skicka mailet ut?
Men där har du ju inte med någonting om teckenkodning för mailet. Hur ser den kod du använde med $headers ut när det inte fungerade?
Hmmm... jepp har kollat manualen men förstår inte riktigt hur det skall se ut ?
nja får inte ordning på det.
$headers = "MIME-Version: 1.0\r\n";
$headers .= "Content-type: text/plain; charset=utf-8\r\n";
$headers .= "Content-Transfer-Encoding: 8bit\r\n";
$headers .= "From: $email\r\nReply-To: $email\r\nReturn-Path: $email\r\n";
// ...
mail($to, $subject, $msg, $headers);
Tackar.
Sitter nu med mitt formulär och skall fixa lite med css men får inte att css-mallen att fungera.
Så här ser min head ut för css:
<link media="only screen and (max-device-width: 480px)" href="phone.css" type= "text/css" rel="stylesheet" />
Och i css mallen står det som följande:
#contact {position: absolute; width: 480px; height: 900px; border: solid #0071b9 1px;}
Och i php filen så ser hänvisningen till css mallen ut som följande:
<fieldset id="contact">
här i mellan är formuläret men får ingen border att ändra färg eller storleken på fieldset att ändra storlek inget. Någon som har en idé om vad felet är ?
</fieldset>
har du en telefon som har en max bredd på 480px? och hur laddar du in dina andra CSS:er, denna måste laddas in sist så den inte bli överskriven av andra CSS:er
Mina andra css:er ?
Så här ser det ut i min head:
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<title></title>
<meta name="robots" content="noindex">
<meta name="viewport" content="width=device-width; initial-scale=1.0; maximum-scale=1.0; user-scalable=0;" />
<link media="only screen and (max-device-width: 480px)" href="phone.css" type= "text/css" rel="stylesheet" />
</head>
Fixade detta som jag frågade om ovan. :)
Jag har denna raden om subject:
$subject = $_REQUEST['bestname'] . $subject;
Och skulle vilja lägga till ['datum'] också i subject hur gör jag då ?
$subject = $_REQUEST['bestname'] . $subject . $_REQUEST['datum'];
Känns som du borde känna till detta redan då du har byggt ihop strängar i dina tidigare inlägg, men du bygger ihop dynamsika objekt med . (punkt)
Åååå jag skrev så här $subject = $_REQUEST['bestname'] . ['datum'] . $subject;
Därför jag inte fick det att fungera ! :)