Sorry. Ja jag menar så det passar in i telefunken alltså smartphonen. så man slipper att zooma in. Men det är väll bara att göra en div med samma upplösning som telefonen har och jobba i den eller ?
Okej läste igenom sidan men förstår inte riktigt om jag skall fixa sidan i normal storlek eller om jag måste koda det i 980px x 320px ?
Nej, det står inte du kan ju sätta om det är en smartphone så få sidan inte växa eller krympa, du kan tillåta att användare inte få använda "pitch-zoom" osv, tips om du skall börja utveckla mot smartphone så har apple gjort en riktigt trevlig dokumentation om hur man kan koda sidor för iphone(och andra smartphones). Skall se om jag hittar den
Okej. hmm... he he då förstår jag nog inte det som stod där. Men igentligen skulle jag kunna göra en div med 980px x 320px och få detta att fungera i smartphones eller ?
Okej. hmm... he he då förstår jag nog inte det som stod där. Men igentligen skulle jag kunna göra en div med 980px x 320px och få detta att fungera i smartphones eller ?
Kan man få en sida att den endast kan läsas av smartphones ?
Kan man få så att om man vinklar telefonen så vrids hemsidan också, kan man få så den inte vrids ?
Ja, kolla länkarna som jag har postat, läs igenom kolla även spec:arna från exempelvis apple, de har gjort ett riktigt jobb att dokumentera anpassningar.
Räcker nog inte att bara lägga in en else if till, vad menar du med att lägga till fler än 4? är det fler än ett värde i $spamcheck eller någon annan variabel som skall också kontrolleras?
if(isset($_POST['send']))
{
$spamcheck = trim($_POST['spamcheck']);
if($spamcheck) == '') {
$error = '<div class="error">* Du måste fylla i resultatet av Spam kontroll! *</div>';
} else if($spamcheck != '4' && $spamcheck != '6' && $spamcheck !='5') { //Value is not 4,5 or 6
$error = '<div class="error">* Spam kontroll: Resultatet är inte rätt! 2 + 2 = ??? *</div>';
}
/* Other Code */
}
Om det nu är så att 4,5 och 6 inte är i en följd om du vill det så kolla om $spamcheck är ett tal => konvertera det till ett tal om det är det och kolla om den är större än 3 men mindre än 7.