webForumDet fria alternativet

Joomla - ändringar i cssfiler medför ingen förändring!

Webbutveckling

4 svar · 1 770 visningar · startad av zlasher

Medlem sedan okt. 2001157 inlägg
Frågan#1

Hej!

Jag har ett problem...
Den mallen jag använder är väldigt läcker men jag vill ändå ändra vissa saker i den, t.ex. ta bort vissa tomrum och liknande.

Detta verkar dock vara helt omöjligt för alla mina ändringar i css-filerna medför inga förändringar! Om jag helt tömmer den css-fil som används och uppdaterar sidan (rensar cache osv) så sker ingen förändring alls. Om jag däremot byter namn på css-filen så den inte länkas till så försvinner alla stilmallsformateringar. Det blir alltså skillnad om jag döper om filen men inte om jag rensar filen totalt.

Vad kan detta bero på? Jag har rättigheter att göra detta så det är inga problem med den saken.

Mycket tacksam för hjälp!

Ps. Jag använder mig av Joomla 1.6 och den template jag kör med använder sig av Gantry Framework... Ds.

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg

Antingen gör du dina ändringar på fel ställen i stilmallen, eller så är det fel stilmall.
Har du fler stilmallar kopplade till sajten? I så fall, prova t.ex. att byta plats med länkarna till dom så att den du försöker jobba med kommer längst ner i head - närmast html-koden.

Eller så kan du ju testa att använda "!important". Exempel:

#container {
padding:30px!important;
}
Medlem sedan feb. 20041 311 inlägg

Har du testat att rensa cachen i själva Joomla?
--> Webbplats/Webbplatsunderhåll/Rensa cahce (+Rensa förfallen cache).

Medlem sedan okt. 2001157 inlägg

Nu händer det verkligen grejer! Gick in på Rensa cache förut men aldrig på "Förfallen cache"...

Stort tack till er båda! :)

Medlem sedan feb. 20041 311 inlägg

Kul när det löser sig på ett enkelt sätt! :)

253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
117 ms — ändringar (db)