Jag är inte så erfaren webdesigner men jag kan en del. Min kund vill kunna redigera text och bilder på webbsidan.
Sidan han hade förut är ca 10 år gammal och han kunde enkelt och smidigt logga in och redigera den från internet, det var en grå design minns jag. Men mer vet jag inte.
Vad är det för någon editor? Är det programmering?
Tidigare har jag bara laddat upp till ett webbhotell och redigerat själv...
Mycket tacksam för hjälp!
Att påstå att joomla är lätt tycker jag är att ta i. Jag har själv suttit en hel del i framförallt Wordpress och Joomla och jag tycker Joomla är sjukt krångligt. Fast kanske mest för webdesignern som ska bygga tema o grejer.
Jag skrev WordPress först ;)
Men jag har å andra sidan sett webbplatser i både Joomla och Drupal som har varit enkla att uppdatera för kunder. Kanske beror det lite på hur man designar dem.
Tack för snabba svar! Har kollat lite på dom olika och hittade ett som heter Concrete5, hur är det? Ska man själv lägga text i koden så kunden slipper det, eller finns det något som man slipper sånt på? Det enda som ska kunna ändras är bilder och text, inget mer.
Nu förstår jag inte riktigt vad du menar med att lägga text i koden, men du behöver ju på något sätt infoga texten kunden skrivit till de övriga delarna av sidan, dvs infoga den i den övriga koden.
Jobbar du med Wordpress (Eller Joomla eller Drupal eller liknande) separeras innehållet från layouten och du kan bygga dem helt separat. Du koncentrerar dig på att bygga ett tema med layouten och kunden fokuserar på att redigera innehållet, skapa upp menyer, ladda upp bilder o liknande.
Nu förstår jag inte riktigt vad du menar med att lägga text i koden, men du behöver ju på något sätt infoga texten kunden skrivit till de övriga delarna av sidan, dvs infoga den i den övriga koden.
Jobbar du med Wordpress (Eller Joomla eller Drupal eller liknande) separeras innehållet från layouten och du kan bygga dem helt separat. Du koncentrerar dig på att bygga ett tema med layouten och kunden fokuserar på att redigera innehållet, skapa upp menyer, ladda upp bilder o liknande.
Jag tror det var på Cuchy CMS som dom la in text i koden som gjorde det möjligt att redigera sidan för kunden.
Okej, vilket tycker du är enklast då? Wordpress tycker jag verkar svårt.
267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2